HVA ØNSKER MAN SEG?

Categories Hverdag

Nå skal det sies at jeg er sjelden ute. Ikke like ofte ute på byen sånn som mange er. Og nå snakker jeg ikke ute på byen i som å sitte på en restaurant og spise god mat og kanskje ha noe godt i glasset. Nei, jeg snakker selvfølgelig om de byturene hvor man kan shoppe. 

Jeg er ikke den som slenger kroppen min inn til byen for å bare traske. Det må være et æren jeg skal, eller om det er noe jeg vet jeg trenger og som må shoppes. Ofte er det sånn i hvert fall. Men de gangene jeg er på et sted med mange interessante butikker og ikke har planer om å kjøpe noe, det er da jeg som oftest finner noe jeg vil ha.

Noen ganger kan jeg finne et par ting jeg har veldig lyst på. Og andre ganger finner jeg noe bare for å kjøpe det. Jeg finner stort sett alltid noe jeg har lyst på når jeg minst har planer om å handle. Men hvordan er det egentlig når man kan handle? Eller ønske seg?

Faktisk er det sånn at det nå har gått et helt år siden sist gang. Og om to dager er det hele 22 år siden denne kroppen av en jente kom til verden. Jeg har da bursdag, og ofte pleier man å få gaver og alt som hører med. Denne gangen kan jeg faktisk få noe, hva enn jeg måtte ønske. Men det er bare et problem. Hva ønsker man seg for noe?

Veldig lenge, ja, i flere år har det vært akkurat sånn som det er nå. Jeg går rundt alle andre dager i året og ønsker meg både det ene og det andre, men ikke kan eller har mulighet til å skaffe meg akkurat da. Men når den ene dagen i året hvor du fyller år, og det er vanlig å ønske seg noe – da vet jeg faktisk ikke hva jeg ønsker meg.

Men i år har jeg lært. Eller de siste månedene faktisk, og har også hendt et par år tidligere også. For etter hvert som jeg har kommet på noe jeg virkelig ønsker meg, da har jeg notert meg det ned på en liste. En ønskeliste rett og slett. Det er ikke all verdens som står på denne listen, men det er noe i hvert fall. Men litt merkelig er det uansett – jeg ønsker meg masse når jeg “ikke” trenger det, men når jeg kan ønske meg noe så stopper det veldig ofte opp for idéer. Er det sånn hos dere også?

 

8 kommentarer

8 thoughts on “HVA ØNSKER MAN SEG?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *