VARM SJOKOLADEDRIKK

Categories Hverdag


 

Du har så smått begynt å kjenne at de små tærne trekker til seg den kalde luften. For ikke å snakke om fingrene som suger til seg kald energi. Uansett om jeg da går med hansker eller ei, blir fingerspissene alltid kalde. Skulle nesten tro de bodde i et småkaldt isbad. 

Nå om kveldene utover er det derfor godt å finne frem termokoppen igjen og putte noe godt på den. Legge bort vannflasken som blir brukt på dagtid, og heller unne seg noe varmt i kroppen. Kanskje en skvett brus i ny og ned, men fra i dag har jeg tatt de aller første slurkene av den gode og deilige sjokoladedrikken.
 


 


 

Og jammen smakte det godt. Kjenne den varme sjokoladen renne igjennom halsen og nedover i kroppen, å både spre seg utover til fingerspissene og tåtuppene. Og ved å få i seg litt sjokolade har jeg et håp om å holde meg våken frem til sengen roper. I går etter en lang dag og FN-feiring på jobben, var jeg så sliten at jeg sovnet fra alt sammen da jeg kom hjem. 

Men med et lite lager i skjul skal jeg nok klare og holde varmen når de små partiklene av frossen luft treffer meg. Og skulle du sitte en kveld å fryse og ha lyst på noe godt – da er det jo bare å lage seg en slump med varm sjokoladedrikk!
 

14 kommentarer

14 thoughts on “VARM SJOKOLADEDRIKK

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *