NATURENS GLEDE

Categories Hverdag


 


 


 


 


 


 

Helgen begynner å nærme seg en ende fortere enn man aner! Hver gang kan jeg spørre meg selv “Hvor har disse fridagene blitt av?”. Man går hele uken å gleder seg til noen hviledager som inneholder både det ene og det andre. Og før man rekker å ta noen pustedrag å trekke inn litt frisk luft så er vi allerede tilbake i hverdagen igjen.

Å kunne finne frem en kontroll å sette tiden på pause, sånn som man kan gjøre i film, det hadde egentlig vært ganske kjekt å ha. Gi litt rom for å pleie oss selv litt ekstra, å legge stresset litt på hyllen og ta oss en tur inn i større drømmer. Men sånn er det dessverre ikke, og selv er vi sterke nok til å klare oss å komme igjennom uke etter uke med bein i nesa.

Men en stille dag har det ikke vært i dag. Noen rolige timer var det fra den tiden jeg klarte å komme meg ut av sengen til da jeg plutselig fikk besøk på døra. Vår kusine kom en tur på besøk i dag, og fra da har det gått i ett. Heldigvis klarte jeg å få en rolig start. Vi satt oss godt tilrette og slo på en film.

Lille prinsessa på snart 5 år er jo litt av en elsker når det kommer til Anna og Elsa i frost. Hun har i hvert fall vært det. Filmen rullet, og i starten av filmen utbrøt det en kommentar fra den lille kroppens munn. Utrolig, tenkte jeg. Hun visste akkurat hva som skjedde i det neste sekundet. Det var som om det satt et klister som et minnet hos henne. 

Overraskende nok satt hun en god stund og fulgte med. Men jammen er det mye som skjer i den lille kroppen. Litt urolig kan hun være, så vi valgte å ta oss en tur ut til lekeplassen i barnehagen. Der var det rett bort til det lille huset hvor hun ville leke butikk. Og med mine erfaringer til butikklek hadde en koselig stund der. 

Men så fikk vi oppdage skogen ved siden av. Vi kunne se at det var noe der. Nysgjerrige som vi var tok vi turen inn blant mange kvister og trær. Det var en uteplass som barn og voksne hadde laget som deres tursted. En veldig fin plass i grunn. Og også her ble det mye lek og hygge. Kan nok tro at dagen til kusina har vært topp. Og det hele ble avsluttet med grøtspising. 

5 kommentarer

5 thoughts on “NATURENS GLEDE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *