EN VENN HADDE TAGGET MEG

Categories Hverdag

Hvem skulle tro at akkurat jeg skulle våkne opp til ren hygge av et innlegg på facebook? Fra den aller første dagen i desember har jeg vært ivrig på fronten av alt som har med julekalendere. Jeg har meldt meg på både det ene og det andre – ja stort sett ganske mange.

I fjor var jeg så heldig å bli trukket til vinner av en kjempeflott komfyr. Dette var i en julekalender på nettet, og etter den gang har jeg i år også grepet sjansen. Men nå begynner kalenderen for julen å tikke ut. Nå er det ikke mange luker igjen, men jeg skal stå på til de siste lukene har blitt sendt inn et svar på. Jeg vil ha mere flaks.

Men så var det en hendelse her i går. Jeg hadde lagt meg på senga igjen etter å ha gjort mine morgenrutiner og lå egentlig der og slappet av før jeg skulle sykle avgårde på jobb. Jeg gikk igjennom de sosiale mediene og tittet litt på nettavisen. Plutselig kom det et varsel i facebook-appen. Hva var dette?

I varselstatusen sto det at en venn hadde tagget meg i en kommentar. Nysgjerrig som jeg er kunne jeg ikke vente med å klikke meg videre. En side kom opp, en side som jeg har vært innom hver eneste dag nå i desember. Her har det blitt lagt ut luker for julekalender, og vennen ville varsle meg med å forsikre at jeg fikk med meg dette innlegget.

Der lå svaret på gårsdagens luke om hvem som var de heldige vinnerne. Det var oppført tre navn, og da jeg leste igjennom kunne jeg se hele mitt navn. Jeg hadde vunnet på en av rema 1000 sine butikker, hvor premien var en gratis hårkur og massasje ved neste timebestilling. Dette var i samarbeid for Bibbis frisør, så nå er det vel på tide å komme seg til frisøren.

Riktignok var jeg hos frisøren i starten av juni, hvor jeg (eller frisøren) gikk skikkelig løs på saksen og jeg ble ganske så kort i forhold til det jeg var. Det kjentes ut som flere kilo med hår gikk rett av, og jeg ble kort i toppen. På bilder i ettertid ser jeg at frisyren har vokst en del, og jeg er på vei til å bli langhåret igjen. 

Planen min etter denne klippen var at jeg skulle la det vokse og gro igjen. Jeg var veldig glad i det lange håret jeg hadde, men på den tiden fikk jeg lyst på noe helt nytt. Og det var grunnen til at jeg fikk skulderkort hår. Men når jeg nå har vunnet en pakke med på kjøpet av en klippetime jeg bestiller, så må jeg vel kanskje snart klippe meg for å få brukt vinnerpremiene?!

2 kommentarer

2 thoughts on “EN VENN HADDE TAGGET MEG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *