I KVELD SKAL DET FEIRES

Categories Hverdag


 


 

Nyttårskjolen henger klar.
 

Denne dagen. Den aller siste dagen av et flott år går mot slutten. Et år som har vært ganske så flott. Skulle gjerne laget et slikt flott innlegg som mange andre gjør, hvor de tar for seg noen hendelser for å oppsummere hvordan året egentlig har vært. Jeg vet hvor mye jobb det er, og tanken på å sette seg ned å gjøre det frister ikke stort.

Men i det store og det hele har dette vært et like fantastisk år – om ikke bedre. Først og fremst har det vært et år hvor jeg har gjennomført to klasser med programfag for å komme meg et skritt nærmere for å bli barne- og ungdomsarbeider. Gikk ut med gode resultater, og attpåtil hvor jeg bestod på eksamener. Det er vel det største som har skjedd for meg dette året, men det har også vært mange flotte dager og minner som har skapt seg opp igjennom disse månedene. 

Her i kveld blir det nok en stille og rolig feiring. Et par gjester er blitt bedt for å feire sammen med oss i det vi går inn i et nytt år. I grunn kan jeg egentlig ikke slå inn en tanke om at det har gått et helt år siden sist feiring. Hvor ble av januar, februar, mars…? For ikke å snakke om våren og sommeren som fløy så fort forbi. Og jula, ikke minst!

Vi har vært ganske så heldig i år også, hvor vi har hatt den aller fineste vinteren på lenge. For meg har dette vært en utrolig flott måned. Jeg syns vinteren er fin og alt det der, men når det kommer til snø kan jeg ikke fordra det. Som en del yngre syns jeg det var stor stas fra første snøfall kom, og til det ballet seg opp med flere centimeter. Men nå som jeg har trådd inn i de voksnes rekker, føler jeg heller for glede av sommer, sol og varme. Bare jeg slipper denne snøen.

Men i kveld skal det feires. Planen er ikke å slå den helt ut, med en stor fest og jubalong. Jeg er mer for den roligere versjonen. Det blir stille til bords med noen hyggelige timer sammen. På menyen står det raclette – en fast tradisjon til nyttårsmat. Så blir det enda flere timer i godt selskap, før vi tar oss en liten tur ut for å se på fyrverkeri.

I år har vi valgt å ikke sende opp noe selv. De siste årene har jeg syntes at det har vært mye mer spennende å se nattehimmelen fylle seg med vakre farger, enn å ha fokus på at en sender opp fyrverkeri selv. Jeg har i hvert fall ladet opp batteriene, gjort klart kamera for å fange noen blinkskudd på natthimmelen når feiringen virkelig slå inn for fullt. Ønsker dere en flott kveld og en forrykende feiring!

6 kommentarer

6 thoughts on “I KVELD SKAL DET FEIRES

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *