ÅRETS FØRSTE BIT

Categories Mat

Du vet den dagen i uken hvor alt er helt blått, det er helt stille rundt deg og du har som oftest aldri noen planer? De gangen du kjenner på denne smaken så kan du være sikker på at det er søndag!

Det ble en lang morgen på favorittplassen før jeg endelig klarte å dra meg ut av senga når det plutselig var blitt midt på dagen. Tanken på å gjøre noe var liten, og helst ville jeg trukket den gode og varme dynen godt over meg og sunket langt ned. 

Så, denne søndagen har det vært lite med aktivitet og moro. Det som kanskje har vært det store i dag må nok være middagen. Da vi tok den store handelen her i går kunne vi ikke unngå å gå forbi disken med de utgåtte varene – de vare med nedsatt pris på grunn av dato. Og selv om det var varer som gikk ut i går, smakte det like godt i dag.

For i kveld fikk jeg tatt årets første bit. Den første tallerken med julemiddag. Riktignok var det juletallerken fra Fjordland, men det duger jo det også – selv om den julemiddagen man lager selv er best. Og jeg hadde jo forsåvidt ikke spist julemiddag siden vi hadde det i jula, så det var jo på tide med litt julesmak igjen. Håper dagen deres har vært fin, så ønsker jeg dere en flott kveld.
 


 


 

3 kommentarer

3 thoughts on “ÅRETS FØRSTE BIT

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *