JEG GLEMTE DEG

Categories Hverdag

Oh swish! Jeg var så glad her om dagen at det endelig var en etterlengtet feriehelg. Et par fridager med helt andre planer enn å være på arbeidsplassen. Jeg så virkelig frem til å slappe av og ikke ha all verdens med planer, og før jeg visste ordet av det var en ny uke med nye muligheter her igjen.

Søndagen i går var det fastelaven som sto på kalenderen. I flere hjem ble det laget fine og flotte boller med både krem og melis, som mange sikkert koste seg med. Kanskje du laget noen boller selv? Her i huset sto vi over. Det ble jo sjokoladeboller her for noen helgener siden likevel. Men boller smaker alltid godt uansett.

Jeg glemte deg faktisk ikke. Bare se på de gode bollene her som forsvant like fort som dem ble stekt da dem ble laget.
 


 

I går kveld hadde jeg et lite æren. En liten kjøretur opp til familien for å bringe hjem et familiemedlem. For så grei kan jeg faktisk være, at jeg leker litt taxi sånn på kvelden – selv om det ikke er like morsomt hver gang. Men i går var det faktisk greit.

Ute hadde mørket slått seg flat. Jeg kjørte langs veien og kom til en strekning jeg har kjørt mange ganger. Her er det behagelig å kjøre på dagtid, men når mørket har trekt for gardinene er det fullstendig mørkelagt. Ingen gatelykter. Tåken svevde langs bakkenivå og noen meter opp i været, og dårligere kjøreforhold enn vanlig.

Du konsentrerer deg litt ekstra for å holde fokuset på veien. Et stykke kjørende helt alene i det mørkelagte området treffer jeg på tre fire biler som kommer mot meg. Og vet du hva min første reaksjon er?

“Hvor er speilrefleksen?”, roper det en stemme inni meg. Dette hadde blitt så fine bilder i mørket, i tåka! Etter mange år med fotointeresse, og et øyet igjennom linsen, så ser jeg selv uten kamera utrolig mange rammer av motiver som kan bli veldig fine bilder. 

Jeg kjente jeg ble skikkelig bitter på meg selv. Faktisk litt irritert for at jeg ikke bare kunne stoppe bilen i akkurat den svingen på veien, eller på den strekningen for å fange opp lyset av bilene i mørket. Jeg så det så fint inni hodet mitt, men ville så gjerne hatt det på bilder.

8 kommentarer

8 thoughts on “JEG GLEMTE DEG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *