JEG HAR TAKKET JA

Categories Hverdag


 

At denne nye og røde genseren skulle slå til og passe perfekt akkurat nå, det hadde jeg ikke planlagt! Limegrønne toner har i mange år, ja over ti år, vært en favorittfarge som har ligget på topp. Helt frem til at jeg ble så lei de grønne veggene på rommet mitt at jeg valgte å bytte dem ut, noe jeg gjorde i fjor våres.

Nå er rommets ramme riktig nok ikke rødt. Men det kan vel være en farge jeg liker best likevel? Rødt kan symbolisere mye, og det inneholder også mange ord. Både positive, som i blant annet kjærlighet, men også negativt i som sinne. Men akkurat nå symboliserer den hos meg frustrasjon, eller mer bestemt forvirring. For det røde kan vel gå litt over i det også hvis man finner ut av hva man vil legge i det?

Uansett, jeg har takket ja. Et ja som jeg ikke var noe i tvil om at jeg skulle gi tilbake – det var bare veldig vanskelig, eller skummelt. Jeg måtte dra meg over tre og en halv dag før jeg endelig klarte å formidle ordet. Til slutt måtte jeg bare blåse det bort om jeg så skulle klare og komme meg lengre frem på veien.

Steg nummer to på løpet er gjennomført, så nå er det bare å jobbe hardhendt på de neste skrittene. Den røde fargen kan gi fra seg like mye frustrasjon og redsel før det hele, samtidig som det kan gi mye kjærlighet og lykke etter alle de spente nervene er lagt på is og har smeltet bort.

11 kommentarer

11 thoughts on “JEG HAR TAKKET JA

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *