SIRKUSET STIKKER SEG FREM OM NATTEN

Categories Hverdag

Noen kaller det lille lørdag. Jeg kaller det onsdag. Halvveis i den første arbeidsuken allerede, og fortsetter det sånn så skal man se at dette året går fort også. Håper bare det kan sakke litt ned noen ganger, sånn som nå. Vi har også klart å bikke oss over til august, og jo fortere dagene går, jo nærmere kommer vi høsten.

Høsten er starten på mørketiden, og sensommeren inneholder som oftest uvær. Ikke av det lette slaget hvor det regner noen dråper et par, tre, fire dager etter hverandre. Men det uværet som åpner himmelen for fullt der og da. Og det fikk vi oppleve her i dag – eller det vil si på morgenkvisten.

Klokken var rundt åtte over fire i natt da det begynte å smelle. Jeg kan ikke unngå å høre lyden av uvær, mens andre kan sove seg igjennom det. Det var rene diskomorgen på himmelen, med både skikkelig lyskule og dundrende skrall. Jeg hadde bare håpet at det ble litt kraftigere, og at dette skjedde på kveldstid.

Hvorfor skal som oftest sånt ordentlig vær som jeg elsker skje om natten, når jeg har store planer for å sove? Jeg kan jo ikke unngå å ikke få med meg både lyn og torden, og jeg kunne like godt stått ute i det fri og beundret den vakre naturen når det virkelig lyser opp himmelen og smeller i ettertid. Det var faktisk et stunt hvor det blinket opp himmelen og smalt bare et par sekunder etter. Det føltes ut som det var rett over her, men viste seg og være like i nærheten.


 


 


 

Jeg skulle gjerne plantet meg ute på den store terrassen med både stativ og kamera. Men å fikle seg mellom alle de lukkertidene og blenderåpningene for å få det perfektet bildet, så klippet jeg heller noen fra filmene jeg tok opp. Syns det var det letteste å få til i dette tilfellet, da jeg ikke orket å leke stillfotograf den nattetimen jeg var våken fra fire til fem i natt.

Litt mangel på søvn kan du jo si at det ble dette døgnet. For en time etter at jeg hadde lagt hodet på puta igjen og lukket øynene, da ringte klokken for å fortelle meg at nå måtte jeg opp. Det er det som er ulempen med at sirkuset stikker seg frem om natten. Men så er det også da det er mørkest nå om denne årstiden, og man får best utnytte av det ekstreme været.

1 kommentar

1 thought on “SIRKUSET STIKKER SEG FREM OM NATTEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *