NÅR JEG KLAGER, HØRER DEM PÅ MEG

Categories Hverdag

I sommerferien fortalte jeg dere om at jeg måtte gå til verks over gress som vokste hit og dit, og det var så stygt her i området. Det hadde ikke blitt gjort noe som helst på så lenge jeg kunne huske, og det endte med at jeg sendte en stor påminnelse til kommunen for å få fortgang på sakene.

Dette gjorde jeg i juli, og igjen nå i august måtte jeg sende enda en tekst til dem for å få orden på ting. For nå begynner det å bli mørkere utover kveldene, og snart er det også mørkt når man skal ut tidlig om morgen. Og da er det kjekt med de høye lampene langs veiene og ute i gatene for å få ordentlig overskikk når man ellers ikke kan se noen ting.

Veldig lenge har vi hatt opptil flere gatelamper stående rundt om i området her. Og også langs gang- og sykkelveiene. Jeg har opplevd at flere lamper har vært mørke, og for sikkerhetens skyld ville jeg ordne opp i dette også. I hvert fall gjøre et forsøk for å se om jeg igjen kunne komme meg igjennom til kommunen.

Det var en sen kveld hvor jeg åpnet mailen min. Gjorde meg klar for å skrive og sa det rett ut sånn som det var. 

“Vi er nå inne i starten av mørketiden hvor det blir tidligere mørkt om kveldene, men også senere lyst om morgen. Angående gatelys lurte jeg på når det er rutiner for å gå over dem, og passe på at alle lyser?

I gaten her jeg bor har det vært flere lyktestolper som har vært mørke siden sen vinter/tidlig våres. Det har vært mørkt og trist lenge, og det hadde vært godt å få lyst opp gatene igjen der det skal være lyktestolper som skal fungere nå som det blir mer og mer mørkt.”

Og vet dere hva? Når jeg klager, hører dem på meg. For nå er det endelig lyst opp om kveldene, og det er så uvant. Og når du nesten får sjokk for at lyset har kommet tilbake, da har det vært mørkt utrolig lenge. Jeg hadde nesten glemt hvordan det så ut om kvelden når gatelysene var tent.


 


 


 

Helt nye lamper har det også blitt. Om ikke jeg hadde purret og klaget på dem, har jeg på en følelse at det ikke hadde vært noe lys der den tid i dag. I min familie er vi veldig flinke til å klage om det skulle være noe feil, så jeg vet hvor akkurat den mestringen kommer fra, om jeg kan kalle det dét. 

Lys har vi i hvert fall nå fått, og de fikk også fortgang på lyssjekkingen og byttet ut på dem som ikke fungerte lenger. Det er ikke alltid så mye som skal til. Bare noen ord om problemet, og så blir det løst. Er ikke så lett bestandig akkurat, men godt er det å selv bli hørt de gangene på så kort tid hvor jeg har vært litt småsur. Det hjelper å klage – husk det!

4 kommentarer

4 thoughts on “NÅR JEG KLAGER, HØRER DEM PÅ MEG

  1. Det der er seriøst et stort problem hos mange nå i det moderne samfunn! Nesten ingen tar grep på sånne ting og gjør en innsats for å rette på problem. Vi går alle med skylapper og “Ser ikke” slike ting fordi det ikke er vårt ansvar. Kjempebra at du ikke ga deg slik at det ble orden!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *