NÅR DET BLE NOE I GLASSET

Categories Hverdag


 


 


 


 

Da jeg for kort tid siden, om det var uken før eller en dag tidligere denne uken, bestemte jeg meg for å ta et skippertak og kaste meg i lasteplanet. Dette var planlagt en stund, og veldig tidlig bestemte jeg meg for ikke å bli med på bølgen av å komme meg ut.

Om jeg ikke husker feil, så har jeg droppet julebordene de siste to årene. Om det er fordi det har blitt litt vel mye, eller om jeg ikke har orket, det vet jeg ikke. Men jeg ble enig med meg selv at jeg skulle prøve meg i år, bare for å vise at jeg ikke er helt på utsiden av sånne sosiale settinger. For jeg stenger meg veldig mye inne når det kommer til sånt.

Årets julebord var i går, og jeg fikk dratt kroppen min ut for å være sammen med de andre. Dagen før hadde jeg funnet frem julekjolen, som jeg ikke har brukt på et par år tror jeg. Jeg kom meg i hvert fall inn i den, og et skopar fikk jeg skrapet sammen sånn at jeg skulle ha noe på føttene for kvelden også.

For å avklare det, så er jeg ikke et festmenneske, og er som oftest aldri ute. Jeg har enda ikke latt meg rive med for å være en kveld ute på byen, og føler heller ikke at jeg er sånn. Men julefest ble det uansett, og det gikk bedre enn forventet.

For anledningen hadde jeg tenkt at det skulle være en stille og rolig kveld, så julebrusen ble med meg i vesken for anledningen. Jeg hadde ikke planer om å drikke, for jeg er egentlig ikke en sånn person som absolutt må ut hver helg eller noen ganger i måneden for å ta meg et glass med prosenter. Alkohol er ikke noe jeg må ha for å få en festfølelse for å si det sånn. Jeg klarer meg fint uten.

Da vi ankom festlokalet, som for seg var fint pyntet akkurat sånn som det var, fikk vi velkomstdrinker. Og det var her jeg røyk på en smell. I hånden fikk jeg plassert en musserende vin, og da var det gjort. Og det ble ikke bare det ene glasset med en fyldigere drink, hvor man blir tilbudt enda litt til og ikke har hjertet til å si nei.

Men etter en vellykket kveld med god tapas, flotte og pen pyntet kolleger, god stemning og underholdning, så ble det en lenger kveld enn planlagt. Årets julebord er nå over for denne gang, og her sitter man igjen med et minne sammen med alle de man er glad i.
 

4 kommentarer

4 thoughts on “NÅR DET BLE NOE I GLASSET

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *