LITT INGREDIENSER I EN STOR BAKEBOLLE

Categories Hverdag

Jeg begynner nå fysisk å kjenne på kroppen at det er i ferd med å skje en endring. Ikke bare for min egen del, men en endring som alle kan kjenne på. Her den første dagen i denne uken hadde jeg en liten tanke om at vi lå en dag foran i tid. Jeg trodde det var ukedag nummer to, mens vi bare var på mandag.

Heldigvis har jeg klart å hekte meg inn i hverdagen igjen, selv om jeg føler at alt ikke er på stell. Det at jeg ikke er helt på stell vil si at kroppen og hele systemet mitt har tatt noen fridager. Jeg merker også at jeg er veldig sliten når jeg kommer hjem fra jobb, og det er nå alltid mørkt ute når jeg kommer hjem fra arbeid.

Kanskje ikke så rart jeg blir sliten og trøtt, og ikke orker eller har energi til alt. Det svarte mørket suger energien ut av meg bokstavelig talt – av det lille jeg sitter igjen med etter å ha ytet mitt beste på jobb. Men heldigvis er det ikke bare meg som er sånn. Vi er alle klar for litt juleferie!
 


 


 


 

Her i går ble det slengt sammen litt ingredienser i en stor bakebolle, og i dag skal enda et slag av julekaker gjøres ferdig. I helgen lagde jeg nemlig kransekakestenger, noe som det ble lite av syns jeg, ettersom jeg tredoblet oppskriften på den. I hodet mitt hadde jeg en plan av å lage enda en omgang med disse, men dagene har bare gått så fort at jeg ikke har hatt tid eller anledning til å surre meg til det.

Tenk, nå er det bare fire små dager igjen til julaften, og bare to dager igjen med arbeid! Plutselig var vi her igjen for å gjøre i stand juleforberedelser. Og igjen skal vi snart runde av et fantastisk år og sette fyr på et helt nytt et. Men nå skal deigen tines. Den var litt for hard å smekke sammen kjeks med, så får vi håpe jeg kommer igjennom med steking i løpet av kvelden.

1 kommentar

1 thought on “LITT INGREDIENSER I EN STOR BAKEBOLLE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *