EN FORSINKET JULEGAVE

Categories Hverdag

Den største av de store julekveldene var forbi oss for en ukes tid tilbake. Julefeiringen hvor familien kunne samle seg til flere gode juletallerkener, hyggelige selskap og samtaler, hvor det senere på kvelden ble servert dessert samt julegaveåpning. 

Med årene har pakkehaugen under juletreet bare blitt mindre og mindre. Jeg husker så godt da jeg var liten og ikke hadde all verdens høyde over bakken – ikke at jeg er så veldig høy nå, da føltes området med alle gavene så stort. Sånn er det ikke nå lenger for å si det sånn, og jeg syns det lå svært få gaver der i år.

Uansett var jeg så heldig å få litt fint, og alt jeg fikk satte jeg pris på. Det er noe med den ene av de to dagene i året hvor man kan sette litt ekstra pris på andre, samt at man selv blir satt litt frem i lyset. Men hvem skulle tro det skulle bli julaften en gang til bare noen dager etter selve kvelden?
 


 

Her i går kveld kommer lillesøster plutselig inn på rommet mitt. “Her”, sier hun, og strekker ut hånden. En søt liten boks ramlet ned, og jeg fikk nærmest en “streng” beskjed om å åpne den med en gang. Det viste seg nemlig at gaven hennes ikke hadde rukket frem til jul, så jeg fikk en forsinket julegave.
 


 

Et lekkert smykkesett av kjede og øredobber. Det falt veldig i smak hos meg, og skal nok klare og bruke det mye. Litt usikker på om jeg lar meg selv gå med de hengende øredobbene på jobb. Ikke akkurat så veldig praktiske på den biten kjenner jeg når man har små barn flyende rundt seg. 

10 kommentarer

10 thoughts on “EN FORSINKET JULEGAVE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *