MITT LILLE PROSJEKT

Categories Hverdag

Så var vi plutselig her igjen, og for min del kjennes det ut som en murstein har forplantet seg i planeten hos meg etter at den falt ned fra den uendelige høye toppen høyt ovenifra. Bang, sa det! Jeg skulle bare ønske at jeg hadde lik mengde med energi fordelt utover hele dagen. Og hele uken også. Men nå skal det bli godt med helg.

For ja, her sitter vi. Etter en trimtur av mange tusener av skritt etter kappgangen med meg selv førte meg hjem, så var det veldig godt å kunne lande ned i en god stol og puste lettet ut. Det skal sies at pulsen slo veldig høyt igjen da tankene begynte å spinne på nytt. Jeg hadde store planer om å få ut en tanke som ut av det blå hoppet ut av meg i går. Men den tanken, den legges nok på vent – om ordene i det hele tatt klarer å komme ut fra den historien.

Men nå er helgen her. Av en veldig god erfaring flyr både fredagskvelden og helgen med de to fridagene veldig fort. Jeg rekker så vidt å tenke planer for hva jeg skal prøve og finne på, før jeg igjen må innstille meg til hverdagssituasjonen. Rekker aldri å komme i helgmodus med andre ord, og sånn vet jeg at det er for flere også.

Nå har det snart gått en uke siden jeg startet på mitt lille prosjekt. Jeg har kommet et godt stykke og er veldig langt på vei i forhold til tid. For målet mitt med puslespillet er å slå tiden som jeg brukte på det i 2015. Om jeg blir ferdig med det nå i helgen, så kommer jeg til å bruke bare halve tiden fra forrige gang. Så nå blir det spennende å se hva som skjer i helgen.
 


 


 


 

Det er litt morsomt å ha noe helt for seg selv. Jeg kan sitte med dette og bare koble helt ut. La alle de titusener av tanker som spinner rundt i det lille hodet hele tiden bli lagt på is. Ikke tenke en eneste tanke, men likevel kommer det alltid til å ile noen celler av det ene og det andre rundt der likevel. 

Det å være helt alene er der og da veldig deilig, selv om jeg gjerne skulle ønske at det skjedde litt mer ut av de timene hvor jeg ellers har låst meg fast helt for meg selv, og ikke vil fortelle et eneste ord av alle fluene som stikker til med tankene som jeg kan gruble over. Men da er det godt å ha denne plattformen for å utdype seg litt mer, selv om jeg ikke tør å komme med de aller sanneste historien alltid. 

Men vi er vel alle sånn at vi sitter på et eller annet helt for oss selv. Vi har noen små hemmeligheter av et fåtall med andre, mens noen millimeter med hemmeligheter har vi helt for oss selv. Det som i hvert fall ikke er en hemmelighet, det er at jeg nå skal starte helgen med å grave meg inn i en verden av å sette brikkene på plass skal stå i fokus. God helg!

3 kommentarer

3 thoughts on “MITT LILLE PROSJEKT

  1. Sandra Marie: Det er veldig moro når man får det til, samtidig som det er litt utfordrende og man må bruke tid for å få frem et bilde 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *