BEST FOR KROPP OG SJEL

Categories Hverdag

Var det noen som sa ny uke? Ikke visste jeg at den nå var her. Eller, mandagen kom igjen som et stort sjokk, for hver gang går helgen så utrolig fort. Men hva har disse to fridagene gått til egentlig? Lørdagen ble det litt farting til Revetal blant annet, og dagen i går gikk til null energi for så å feire bursdagen til farmor.

For min del syns jeg det var veldig hyggelig. Vi koste oss med både nøttekake og gelékake – de to kakene som farmor er veldig flink til å bake, og som alltid faller i smak. Skulle gjerne hatt en av kakene foran meg nå, for de er virkelig gode. 
 


 

Men planene foran meg hadde jeg for denne dagen. Rutiner er ganske kjekke å ha, og jeg var klar for en ny jobbedag. Men hva er det som da skjer? Hver eneste, les de få gangene, dette skjer, så vurderer jeg lenge frem og tilbake. I hele helgen har jeg vært forkjølet, og til og med stemmen hadde fått en litt annen tone. 

Valget var ikke så lett, men jeg konkluderte med at det nok var best for kropp og sjel å ta seg en sykedag. Hosten har stått på de siste dagene, og jeg orket ikke å bli dårligere. Riktig nok er jeg på bedringens vei, og det er kun to små måneder siden sist jeg måtte kaste inn håndkle på jobben. Nå satser jeg bare på at jeg våkner opp i morgen tidlig og har masse ny energi, for jeg liker ikke å være borte fra arbeidsrutinene.



 

Så mens jeg sitter her og ser ut av vinduet og irriterer meg over at det snør, lar jeg kroppen få hvile med musikk og helsen pleies med noe varmt å drikke. Første termokopp har jeg allerede slurket i meg, men blir nok enda flere kakaodrinker for å få bort de siste små ruskene som ligger og irriterer meg. 

12 kommentarer

12 thoughts on “BEST FOR KROPP OG SJEL

  1. god bedring. Håper du føler deg besdre snart så du kan komme deg inn i rutiner igjen 🙂 Koselig å tilbringe tid med farmor da! Heldig

  2. Janne: Tusen takk. Om ikke annet endrer seg nå så er jeg på plass igjen i morgen 🙂 Og det å sette stas på farmor (og andre) når hun har bursdag, det er bare koselig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *