FRISK KULDE I KULDEN

Categories Hverdag

Det er vinter. Det er kaldt. Du kjenner minusgradene starte fra fingerspissene, og tærne som befinner seg store deler på verdens bakke. Der det er kaldt. Der snøen legger sine spor, men også der hvor isen har frosset fast. Mengder med felt er glatte. Så glatte at du nesten kan skøyte deg gjennom stier og veier.

Heldigvis gikk jeg endelig til innkjøp av brodder denne vinteren, for jeg ville ikke risikere flere nesten fall, og armer og bein til alle kanter. Og det har fungert. Har vel sklidd på isen sånn skikkelig kun en gang i år, og det var den ene gangen jeg hadde skiftet ut skotøy for å holde føttene mine varmere. Men så måtte jeg ta et valg. Skulle jeg risikere å skli og være varm på føttene? Eller skulle jeg være en liten smule kald på tærne, samtidig som jeg holdt meg oppe med brodder?

Jeg endte selvfølgelig tilbake med å være oppegående og unngå flere blåmerker. Og for å legge et lite plaster på såret etter et lite fall jeg hadde i forrige uke, som egentlig gikk helt fint, så lot jeg meg trøstespise og unne meg litt frisk kulde i kulden.


 


 


 

Da jeg befant meg ved isdisken i butikken så gikk jeg frem og tilbake på hvilket valg jeg skulle ta. Skulle jeg gå for en kjent og god is i fryseskapet, eller skulle jeg romstere nede i fryseboksen? Fristelsen var stor for å ta noe jeg hadde spist før, men sluttvalget endte opp med å ta en sjanse her i livet om å prøve noe nytt.

Flere av kombinasjonen av istypene hadde jeg ikke latt meg smake på før. Så å finne seg ut kun en boks bland alle, det var ikke så lett som jeg hadde trodd. Men jeg kom meg heldigvis ut av butikken til slutt. Med en av de friskeste isene av farger på emballasjen, så var jeg nødt til å unne meg litt ekstra midt i uken. Vi fortjener jo alle å skeie litt ut en gang i blant, også utenom helg. Gjør vi ikke?

I mine tanker hadde jeg en smak på tungen om at denne kom til å være frisk. Jeg gledet meg til å ta den første biten, for så å se min egen reaksjon på både forventningene og virkeligheten. Men sannheten er at den var litt syrlig, men veldig god. Og for å si det sånn – den er allerede tom!

2 kommentarer

2 thoughts on “FRISK KULDE I KULDEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *