EN BOMTUR

Categories Hverdag


 

Du vet når du våkner om morgen og ikke har en eneste plan for dagen. Du har en hel dag foran deg, med mange timer du skal fylle opp med et eller annet. Noe måtte jeg gjøre, og utenom et godt stykke arbeid som foregikk utover store deler av denne dagen, så klarte jeg ikke å sitte stille.

Jeg måtte ut. Jeg måtte bort fra mine faste rammer av egen underholdning. Det er ikke mange som tør eller liker å si dette, men sannheten er at jeg sitter mye alene. I mitt eget selskap og trykker meg frem og tilbake, dag inn og dag ut. Men nå måtte jeg fylle dagen med litt annet.

I utgangspunktet hadde jeg en plan. En ganske bestemt plan som jeg ikke kunne klare meg utenfor dagens planer. Jeg var redd, eller syns det var kjedelig å dra på flukt alene. Men heldigvis fikk jeg med meg min lillesøster på turen. Og det går “aldri” bra!

På vei til et sted var det ikke en eneste napp å få på mitt store ønske. Turen gikk derfor videre til Sandefjord. Men der ble det nokså en bomtur da det viste seg at stedet jeg ville sjekke ut var stengt. Ja – hva gjør vi nå? Midt i Sandefjord sentrum sto vi. Vi ga noen blikk rundt oss, og til slutt fant vi ut at når vi først var kommet, så kunne vi jo stikke snuten innom Rusta.
 


 

På Rusta i Sandefjord hadde jeg aldri vært før. Og har jeg egentlig satt mine føtter innenfor en Rustabutikk? Kan i hvert fall ikke huske at jeg har vært det, så gleden ble stor da vi kom inn dørene og så alt som var der. Øynene ble store der vi gikk og kikket. Mye spennende i alle kriker og kroker, og vi kom med andre ord ikke tomhendt ut igjen.

Jeg kan røpe meg forsiktig med at jeg fant litt småting. Ble ikke den største handelen, selv om jeg kunne tatt med meg så mye mer. Mange mennesker var det heller ikke der da vi ruslet rundt der i sekstiden i kveld. Men dette ble blant annet med meg hjem.
 


 


 

Det ble en enkel skohylle som jeg nå har fått plassert på rommet mitt. En helt ypperlig løsning som jeg kan ha til mine skotøy som jeg bruker mest. På plassen står ikke de få skotøyene lenge oppå hverandre, men nå ser det ut til at det er mer system enn det har vært tidligere. Jeg er i hvert fall fornøyd.
 


 

Barnemat å sette sammen. Super praktisk å ta i bruk!

3 kommentarer

3 thoughts on “EN BOMTUR

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *