BLÅS, PERNILLE

Categories Hverdag

Tenk at jeg skulle klare og komme meg opp denne påskeaften. Riktig nok kjennes det ut som en helt vanlig dag. Men ettersom jeg tok i mot overnattingsbesøk her i går, så har det ikke vært så mye stille. Vi har vel egentlig hatt det ganske hyggelig, hvor kvelden i går gikk til mye musikk og flere ark med tegninger. 

Hele dagen startet med en god frokost. På tallerken var det mat som jeg sjelden spiser for å starte dagen, både til hverdag og til helg. Men da det ble slengt sammen en røre her på morningen etter kusines ønske, da måtte vi bare steke oss pannekaker. Og da vi hadde fått i oss litt mat var det bare å komme seg ut på dagens planer.

For i går kveld snakket vi litt om hva vi skulle finne på i dag. Et forslag kom opp at vi kunne ta en titt innom dyrebutikken. Kanskje hadde det kommet noen nye kaniner som jeg er på utkikk etter, men mest av alt for å se på dyrene som de hadde der. Denne gangen var det ikke en eneste kanin å se, men vi fikk sett en liten skilpadde blant annet, gekkoer og fugler.

Siden det ble en liten nedtur på at det ikke var krabater der som jeg ønsket meg, så må jeg bare fortsette og være på leit. Når vi først var ute på farten, så tok vi oss turen innom den store lekebutikken som er her i nærheten. Sånne steder er som å komme i himmelen for små jenter, og jeg husker godt da jeg var mindre at det var stort å få gå rundt og se på alt dem hadde.

Kan jo si at vi ikke kom helt tomhendt ut igjen. Noen småting røsket vi med oss, og en stor glede var det da vi stoppet innom den stusselige og slitne lekeplassen på vei hjem. Muligheter for så mye lek med apparatene er det ikke. Derfor var det godt vi hadde kjøpt såpebobler som vi koste oss med. “Blås, Pernille! Blås.”
 


 


 

1 kommentar

1 thought on “BLÅS, PERNILLE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *