VI TRÅKKET AVGÅRDE TIL KAMP

Categories Hverdag


 

En, to, tre. Når man drar til jobb med et vanlig utseende, men går ut dørene igjen med maling i fjeset etter å ha vært en rolle som skulle symbolisere landet Danmark. Man får det i grunn mye moro mellom lekeveggene i barnehagelivet. Innerst inne vil man alltid være et barn. Selv om det kanskje ikke bestandig er så lett å vise, og virkelig gå inn i en annen humoristisk lekerolle.

Ikke alle ord er lett å få ut en forklaring på, men da nok en gjennomført arbeidsuke var i sin ende i går, så kunne jeg endelig ta helg. Og helgen, den startet med å hente min kusine i barnehagen, for så og dra på noen små oppdrag før jeg endelig kunne slenge beina på bordet. Om det var godt? Det var veldig deilig.
 


 

Og så var plutselig lørdagen kommet. Og skremmende nok så er den også snart forbi. Men dagen har vi klart å fylle med noe i det minste, og for meg har jeg vært på farten store deler av denne dagen.

Jeg fikk sneket meg innom på en liten bytur. En tur til kjøpesenteret hvor jeg egentlig ikke skulle ha noe. Men kom jeg tomhendt hjem? Kan jo røpe så mye som at det ble med meg en liten pose hjem igjen. Kanskje jeg kan vise dere de små hemmelighetene i en senere anledning.

Vel hjemme igjen var det å få seg en liten pustepause. Fikk senket skuldrene så vidt før både kusinen min og jeg slang oss på sykkelen. Vi tråkket avgårde til kamp, hvor mine foreldre også befant seg. Lillebror skulle nemlig spille kamp, og siden solen skinte og varmen ga smaken på sommer, så ble det noen timer i solveggen.


 


 

God stemning fra sidelinjen var det, og det var ikke bare oss som hadde tatt turen. Jeg har ikke hatt sansen for å se amerikansk fotball tidligere. Men siden jeg ellers ikke hadde andre planer, samtidig som vi måtte finne på et eller annet, så var det likevel spennende å se denne kampen mellom Tønsberg og Ålesund. Jeg skjønner ikke et bær av spillereglene da. Men Tønsberg gikk av med seieren etter et godt spill.

Nå er kvelden her, plutselig igjen. For å oppsummere ble det alt i alt en fin sommerlørdag. Både satser og håper at varmen og solen stråler minst like mye i morgen. Smaken på denne sommeren er virkelig noe jeg kan leve med, og jeg ser frem til mange fine dager og fantastiske uker.

2 kommentarer

2 thoughts on “VI TRÅKKET AVGÅRDE TIL KAMP

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *