KLAR FOR NYE EVENTYR

Categories Hverdag

I dyp søvn var jeg, men likevel hørte jeg vekkerklokken som pep fra seg ved sengekanten på nattbordet. Litt kling og litt klang ga den fra seg, og jeg var rimelig kjapp med å slå den av. Ikke fordi jeg hadde slått den på med et uhell, og dermed trengte å sove videre. Nei, her var det bevisst, sånn at jeg fikk litt tid på meg på morgenkvisten.

For nå var jeg endelig klar igjen. Etter en dag hvile var jeg klar for nye eventyr. Kroppen hadde fått en dag med skjerming av sol, men nå ville jeg ut igjen. Jeg fikk kastet med meg det viktigste i bagen, og så var vi klare for å reise til stranda. Så tidlig oppe som vi var, så var vi på plass langs vannkanten allerede i ti-tiden.

Lite folk var det å se da vi kom, men det var fordi vi var så tidlig ute som vi var. Etter hvert utover timene begynte folket å finne sin plass der de også – men så skal det sies at det var en del flere mennesker på strandplassen rett ved siden av. Greit nok det, for vi ville ikke akkurat ligge midt oppi blant folk. Jeg liker å ha litt danseplass rundt meg.

Ut på nye eventyr som jeg var, selv om jeg bare befant meg på en helt vanlig strand, ble det en kjempefin sommerdag med strålende sol og en gradestokk som viste ganske mange grader. Og vannet, det rørte jeg ikke. Jeg hadde det rett og slett alt for bra der jeg hadde brettet meg ut – midt på stranda, midt i solen. 

Det fristet veldig lite å ta seg et lite og forfriskende saltvannsbad. Det skal sies at det blåste en frisk pust ved vannet i dag, spesielt de første timene vi var der. Heldigvis roet det seg de siste timene, og dermed kunne jeg ikke dra hjem igjen før jeg hadde fått avkjølt kroppen min jeg også. Det ble bare et lite bad i sjøen denne gangen. Men jeg har jo enda nok av muligheter til å ta turen igjen.

Etter snaue fem timer, i dag også, begynte vi å vende snuten hjemover igjen. En fin sommerdag på stranden fikk vi, og nå er det bare å lade opp til enda flere fine og flotte feriedager. Å, som jeg nyter ferien. Skulle gjerne hatt litt regnvær da, for å redusere denne brannfaren som er så stor overalt nå. Men da skulle himmelen ha åpnet seg på full pupp på nattestid. Det hadde vi virkelig trengt nå!
 


 

Da jeg kom hjem fra strandturen fikk jeg senket skuldrene så vidt. Av en spontan tanke fristet det plutselig å rive av overtrekket på bassenget, for deretter å hive seg ut i der. Da ferien min startet satte jeg det opp, og siden har jeg kun vært rundt og plasket i det en gang. Og da jeg var og så at gradene i vannet nesten var oppe i tredve, da gjorde det ikke noe med noen svømmetak der også. 
 


 


 

Så nå kan endelig roen senke seg helt, og jeg kan nyte resten av kvelden med å gjøre absolutt ingenting om jeg måtte ønske det. Blir stille og rolig for min del etter en så fin dag som dette. Kanskje du har tenkt til å gjøre det samme? Eller kanskje finne på sprell og fanteri? Hvem vet hva du har lyst til å fylle denne kvelden med.

2 kommentarer

2 thoughts on “KLAR FOR NYE EVENTYR

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *