OG JEG SOM ER HVIT ELLERS I ÅRET

Categories Hverdag


 

Hva skal man si? Kan man noen gang få det bedre enn dette her? Med en liten pause fra feriehverdagen her om fredagen, så kom vi oss på plass igjen både i går og i dag. Med det samme gamle, kjente og kjære kom vi oss til stranda denne helgen. På samme strand, og på samme gode plassen i sandgropa.

Disse strandturene har jo fått meg opp av sengen om morgen. Jeg hadde kanskje trodd at jeg skulle nyte denne ferien med å sove litt lengre enn vanlig, bare for å ta igjen den tapte søvnen. Men når været er så på topp som det er, så er det bare å nyte det fullt ut – fra start til slutt.

Vi har alltid vært tidlig ute. I dag for eksempel ramlet vi ned i strandsanden kvart på ti. Da var det rimelig tomt langs stranda, og der kunne vi igjen nyte en god frokost med rundstykker og godt pålegg. Det blir som det kjente og kjære som vi har bygget opp når vi har hatt en dag på stranda. Vi nyter en god frokost i det fri, legger oss til rette, for deretter å ha ligget noen timer og blitt varmet opp tar oss et lite bad.

I går skal det sies at det var nokså kaldt i vannet. Det har enten vært overkommelig eller varmere til å bade de andre dagene. Men i går så var det på det kaldest vi har hatt mens vi har vært der. Da var det sånn at jeg kun var ute i vannet en gang. Vannet rakk meg så vidt til magen, og tanken på å dukke under var det ikke snakk om. 

I dag var heldigvis vannet bedre, selv om det ikke fristet stort og være den badenymfen som svømte flere meter og tok flere stup fra sandbunden og under vannet. Opp gjennom årene har jeg vært det bademennesket. Har kunnet ligge i vannet i flere timer om gangen – ja nesten hele dagen. De siste årene har jeg heller kost meg mest på land. Det å ligge der rett ut midt i solen er noe av det beste jeg vet. Og i år har det virkelig gitt store resultater. Kan ikke huske sist jeg var så brun som jeg har blitt! Og jeg som er hvit ellers i året. 

Selv om vi målte rundt atten grader i vannet i dag, hvor det var overkommelig å ta seg et lite bad, så har det vært godt og bare ligge i strandsonen og gjøre absolutt ingenting. Jeg har kost meg veldig mange dager av denne ferien, og jeg har enda halve ferien igjen å nyte av. Vi har vært utrolig heldig med denne sommeren, og det er bare å nyte den videre for alt den er verdt. Nyt den, og kos deg!

2 kommentarer

2 thoughts on “OG JEG SOM ER HVIT ELLERS I ÅRET

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *