LA OSS DRA SØROVER

Categories Hverdag

Med en dag helt uten strandplaner, noe som det har blitt en god del av denne ferien, så endte valget på å ta en pause fra både sand, sol og hav. Det skal sies også at denne kroppen har fått utrolig mye sol denne ferien, som også har resultert i en kropp som ikke lenger er blek. Kan jo ikke huske sist jeg var så brun! Men så skal det jo sies at vi har vært utrolig heldig med årets sommer også.
 


 

Foran meg hadde jeg en dag helt uten planer. Jeg hadde ikke tenkt en eneste tanke om hva jeg skulle legge inn i en helt vanlig mandag som denne. Ja, jeg har jo ferie. Men så er det ikke alltid man har lagt planer til en hver tid på forhånd. Derfor endte det med i går at det ble en spontanplan som kom frem, og plutselig var jeg og en liten gjeng av familien på veien. La oss dra sørover.

Kanskje kjenner dere igjen denne herremannen over her? Han er plassert et par flere steder rundt om i landet. Finnes nok flere statuer og bilder av han, men akkurat han her sto i Stavern. Og det var dit vi tok turen.


 


 

Både mormor, tante, kusinen min, mamma og jeg ruslet rundt i byen – både i smågatene, opp på noen fjell og langs vannet. Byen Stavern er i grunn ganske flott. Et veldig fint sted, som også blir ekstra stas å reise til når man er der så sjelden. Jeg har vært der en gang før, som jeg husker, og det begynner å bli noen år siden.
 


 


 


 


 

Som dere kan se så var vi utrolig heldig med været. Strålende sol og nokså varmt. Vi trengte ikke å tenke et snev av at uvær kunne nærme seg – jeg tenkte i hvert fall ikke på det. Ettermiddagen gikk til bare å kose seg og nyte friheten i den strålende solen som var over oss. Bare spasere rundt i byen der, nærme havet. En is måtte det også bli, hvor vi også ble fortalt at de hadde byens beste is.
 


 


 

Og det var noe av det beste jeg har smakt. Der og da smakte det utrolig godt. Isen der er tydeligvis så god, at første gangen vi kom ditt var det veldig lang kø. Sto mange mennesker etter hverandre at de nesten sto ut av butikken. Heldigvis var folkemengden minsket litt ikke så lenge etter, så da fikk vi kost oss med hver vår softis. De hadde også fått inn iskjeks med sjokolade. Det så veldig godt ut, men forventningene var ikke så god som den vanlige vaffelkjeksen.
 


 

Videre gikk vi mot Fredriksvern Verft. Et flott område som det er verdt å ta turen innom når du er i Stavern, om du ikke har vært der før. I grunn er det mye å se på der, om du først viser deg selv interesse og bruker litt lengre tid når du stikker snuten innom. Mange fine bygninger fra gammelt av. Minner meg litt om en park på en eller annen måte. Og går du litt videre kommer du til en liten strand, men også fjell. Vi valgte å klatre opp i høyden.
 


 


 


 


 

Det er en fantastisk utsikt å se utover når du kommer deg litt høyere opp og får sett mer. Jeg har lyst til å si det igjen – er du i nærheten eller har lyst til å reise på tur i framtiden, la deg utforske Stavern! Jeg koste meg veldig, og for meg er det ekstra morsomt med kamera rundt halsen. Det er mye fint å se på, men også å gjøre for både barn og voksne. Om du så har med deg noen få, eller om dere er en større gjeng.
 


 


 


 


 

7 kommentarer

7 thoughts on “LA OSS DRA SØROVER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *