ER DET LOV Å HÅPE PÅ EN NUMMER TRE?

Categories Hverdag

Nå vet jeg ikke hvor flink eller dyktig du er, men nå tror jeg at jeg trenger din hjelp som jeg er ganske sikker på at du ikke kommer til å finne svar på. Noen gang. Jeg skulle gjerne klart det selv, og jeg skulle gjerne ønske at de rundt meg fikk det til. Hadde det bare vært mulighet for å skru tiden litt tilbake og få satt den på pause, så kunne jeg nyte litt ekstra tid med sommerferie.

Men den tid leger nok aldri disse sårene, uansett hvor mye man prøver og feiler. Plutselig ble det brått slutt, og jeg kan med hånden på hjertet fortelle at jeg syns det var utrolig deilig å komme tilbake til arbeid igjen. Nå har jeg bare fullført to dager på jobb, men smaken på hverdagsrutinene liker jeg godt allerede. Ferie er fantastisk – men hverdagen er helt super å ha!

Men så har jeg også lyst til å fortelle noe, og det er derfor jeg i kveld har stikket den lille snuten med de skarpe klørne både innom og over tastaturet. Planen var vel å skrible dette ned i går. Men når dagen blir fylt opp med første dag på jobb, og deretter litt annen småpjus, så hadde jeg ikke motivasjon eller overskudd til å prioritere akkurat det.

For ikke lenge siden ble det kommet frem at en ny storslager hadde stått på spill. En langtidsjobb som hadde tatt så lang tid som det hadde tatt. Og jeg sier bare – HERE WE GO AGAIN! Endelig var dagen her hvor vi fikk somlet oss en liten familiegjeng som satt på rekke i storsalen med mange andre. Riktig nok ikke helt fullt, selv om det ikke var langt unna. Og alle var nok minst like spent som meg.
 


 

Alle var kommet på plass. Lyset dempet seg, skjermen ble større, lyd og bildet begynte å rulle og det ble helt mørkt i salen. Spenningen begynte å stige, og der satt jeg klar. Jeg husker så godt den dagen jeg så den første Mamma Mia på kino. Opplevelsen da var så stor. Så stor at jeg til og med måtte kjøpe meg filmen. Og du kan jo si den ble sett noen ganger.

Nå er det jo ti år siden den kom ut, og her i forrige uke måtte jeg ta den frem for å ta en ny titt på historien deres der. Noe stort om trailer eller annet hadde jeg ikke latt meg bry om på forhånd av den nye filmen. Derfor satt jeg spent og var rimelig klar for historien som nå hadde blitt bygget videre på.

Med verken lave eller skyhøye forventninger på forhånd, var gleden stor da filmen rullet over det svære lerretet, og med en god lyd som ikke jeg klarer å få til hjemme selv, fordi jeg ikke har latt meg investere i slikt utstyr. En fordel må det jo være for å dra på kino for å få en god opplevelse – og det er lyd og bilde. Og ikke minst at filmen er bra.

Og med hånden på hjertet så kan jeg si at det var den! Mange nye og fine sanger gjennom hele filmen. Spennende historie var det også, selv om det kanskje ikke var like lett for alle å forstå handlingen i starten. Nesten to hele timer med fantastisk underholdning og nydelig musikk var det. Og igjen satt jeg med den opplevelsen, men hvor jeg også gjerne skulle sett mye mer. Nå tror jeg ikke tanken har vært til lufting en gang, eller at produsenter har tenkt på det i det hele tatt. Men er det lov å håpe på en nummer tre?!
 


 

Selv kunne jeg kommet med flere punkter av årets komedie- og musikalfilm. Men nå tør jeg ikke å fortelle noe om innholdet av handlingen, eller hvordan det forsettet eller gikk. Mitt eneste og beste tilbakemelding på denne filmen – kom deg på kino så fort du har mulighet! Den er virkelig verdt å se. 

2 kommentarer

2 thoughts on “ER DET LOV Å HÅPE PÅ EN NUMMER TRE?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *