LA OSS FEIRE LITT

Categories Hverdag

Kan noen fortelle meg at det ikke er sant? Stemmer det virkelig at vi nå bare har sust avgårde i vindens fart og ikke rukket å tenke over hva vi egentlig har vært igjennom? Jeg syns ikke det er mange timene siden helgen var velkommen, og nå sitter vi her med starten på en ny uke – som om kort tid er historie den også.

Hvor skal jeg nå starte? Jeg føler hodet har hundrevis av tanker den vil dele, men det er ikke alt jeg ønsker at hele verden skal vite. Noe tør jeg også ikke å skrive om fordi jeg helst vil sitte på noe selv. Jeg kan kjenne det kribler i fingerspissene fordi de har en trang til å stokke sammen bokstaver. Men hva skal jeg skrible om?

Ja, ja, la oss feire litt istedenfor, siden det tros alt er mandag. En hver dag kan jo være en fest. Det kommer bare an på hvordan man bygger den opp, hva man legger i den og hvordan man ser på det hele. Har du en grå, trist eller kjedelig dag – prøv å se lyst på den og gjør noe spennende ut av den monotone stemningen. Jeg har aldri vært helt sånn bevisst på den tankegangen gjennom dagen, men det er jo verdt å teste.

For å være ærlig så vet jeg ikke helt hva jeg vil med dette. Både tanke- og skriverommet mitt er helt tomt, men likevel trenger lysten seg på til å danse over tastaturet. Helgen er over og vi har allerede vært gjennom en arbeidsdag allerede. Og med det kan jeg kanskje nevne litt om hva helgen min har bestått av, siden tankene da sto stille.
 


 


 

Bare se på disse gode kakene her. Det var et par av de som sto på kake- og kaffebordet nå i helgen. Vi var bedt bort på litt feiring, gullbryllupsfeiring. Tenk, femti år som et gift par! Om jeg skal klare det burde jeg snart komme i gang med kjærlighetslivet jeg også. Må bare finne den rette først.

Men mens man venter og er på leit etter den spesielle, så ble kjærligheten feiret med supergode snitter i tillegg til kakene. Jeg tok aldri noen bilder av dem, men det smakte ekstremt godt. Det skal sies at jeg spiste meg mett på noen stykker, og likevel hadde jeg lyst på mer. Det var snitter med både laks, karbonade, roastbiff og reker. Rett og slett veldig god mat. 

Selv om det  forsåvidt ble en stille og rolig helg, men samtidig litt feiring, så er det også godt at hverdagen plutselig er her igjen. For er det noe jeg vet, så er det at den flyr fort. Ekstremt fort. Så, om du skal være med på ferden ved å suse avgårde gjennom uken – hold deg fast!

1 kommentar

1 thought on “LA OSS FEIRE LITT

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *