GJØR SÅ GODT Å HØRE DET

Categories Hverdag

Svisj, krasj, bang! Et hodet er fullt av tanker i alle fasonger. Omtrent hver dag fantaserer jeg litt for meg selv, bygger opp en mal på ulike tekster som jeg finner inspirasjon fra av det jeg opplever i hverdagen min. Likevel klarer jeg ikke å finne fokus i løpet av dagene når kvelden nærmer seg til å dele det jeg måtte sitte inne med.

Men jeg overlever selv om jeg for kort tid tilbake, sånn rundt før sommeren, nesten peste meg gjennom alle dager bare for å finne noe jeg kunne skrible om. Sånn er det heldigvis ikke lenger, for jeg ble rett og slett for sliten av å holde på sånn. Flere dager har gått denne gangen også, men jeg blir likevel ikke helt borte. Jeg har ingen planer om å legge skrivegleden fra meg. Det er bare det at den ikke er like sterk nok tilstede hver gang.
 

Heldigvis lever jeg, selv om jeg ikke er like mye til stedet på denne biten sånn som jeg hadde ønsket. Jeg føler kanskje litt at det er noe annet som spiser opp mer av min energi. Noe som jeg helt ikke klarer å sette ord på, eller helt finne ut av. Uansett er hverdagen min fylt opp med godt arbeid, og det fikk jeg virkelig kjenne på i dag.

Men det som jeg har helt klart for meg, det er at jeg virkelig er på plass når det kommer til jobben jeg gjør. Og det kan ha noe med at jeg trives med det jeg gjør. Og ikke minst plassen jeg får lov til å befinne meg på. For tenk at jeg nå har vært på samme sted i litt over fem år. Senest her i går spurte jeg meg selv – hvor har disse årene blitt av?

Gjennom alle årene jeg har jobbet i barnehage så har jeg møtt så utrolig mange herlige, flotte og skjønne barn. De har rett og slett vært helt fantastiske, selv om man også må stå opp i ulike grad av trassalder og andre utfordringer. Men jeg har stått i det, og ikke minst lært masse på reisen. 

Tenk å kunne se utover og tilbake på det man har fått lov til å oppleve. Selvfølgelig har jeg hatt både opp- og nedturer, men aller mest utrolig mange gode og flotte minner som har satt spor. Jeg har vært den som har fått lov til å ta stor del i mange barns hverdag og liv, og jeg har til og med vært så heldig og fått gjort det godt for mange.

Jeg har fått høre av de aller fleste at jeg har en spesiell ro i meg, noe som bare er positivt og som er med på å balansere hverdagen og både fylle ut og hjelpe hverandre på. Jeg er den jeg er, og glad er jeg for at jeg får være akkurat den jeg er når jeg er på jobb. Selvfølgelig har jeg lagt merke til at jeg har blitt sterke på noen området som jeg tidligere har vært svakere på. Men det viser bare at vi alle har noe vi kan bli bedre til. Vi lærer alle noe nytt, eller lærer på flere måter alle av oss.


 

Men nå står jeg her i dag, som oftest med et smil om munnen og en god følelse. Å jobbe med og rundt barn er noe jeg virkelig kan, og ikke minst har en glede av å gjøre. Mange gode tilbakemeldinger får jeg, og det gjør så godt å høre det. 

Senest i dag fikk jeg gode ord strømmende gjennom ørene og ned til hjertet, da jeg fikk en tilbakemelding på at barnet deres snakket mye om meg hjemme. Jeg har tydeligvis klart å sette dype spor hos mange allerede, selv om vi bare er kommet ut i tredje måned av et helt barnehageår. Det er veldig koselig å tenke over at jeg er en favoritt og en godhjertet person for mange små kropper, og det vet jeg at det finnes mange andre som også er!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *