EN KALD VINTERDAG

Categories Hverdag

Dette har jeg hatt lyst til å få til lenge, men aldri latt meg suse opp i fart for å få gjort noe med det. Det hele ble satt i gang med et ærend om et ønske jeg hadde for denne ettermiddagen, som jeg kan vise litt senere.

De siste dagene har nemlig lyset ute vært litt mer spesielt enn vanlig. Det er jo fortsatt vinter, selv om snøen ikke er her. Uten for å rope det høyt ut så er det helt topp vær ute sånn som det er nå. Tenk om alle vintrene var sånn som dette.

Og med grønne vintersesonger så blir lyse magisk, også uten snø. En liten tur til stranden ble derfor gjennomført i dag, og det var faktisk ikke bare jeg som hadde tenkt tanken. Det var ikke sånn at det var spredt med mennesker langs vannkanten, sånn som det pleier om sommeren, men flere var ute og gikk langs stiene.

Vi var på plass akkurat i det magiske øyeblikket, hvor vi kunne skimte lyset som laget en magisk stemning gjennom alle trærne. Omgivelsene og stemningen naturen laget var varm, mens utenom det var det en kald vinterdag.

Det er ingen tvil om at jeg er en skikkelig frysepinne. Men med de få minusgradene som var ute i dag kjentes ut som mye kaldere. Men med en kald vinterdag ble det i hvert fall stemningsfulle minner som ble tatt.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *