ENDA EN PLASS Å GJEMME SKITEN PÅ

Categories Interiør

Nå er det ikke mange timene som står igjen til hverdagen er her for fullt, sånn helt på ordentlig. Har egentlig vært veldig deilig med en rolig og myk overgang fra å ha ferie og til å gripe rutinene igjen. Og så mye av og på det har vært denne uken med disse fridagene har vært noe, men jeg er nok enig med ganske mange at å ha en lik plan for uken er nok best.

Det blir på en måte mye rot og tull blant alle tankene og idéene, så nå blir det bra med det faste og gamle igjen. Jeg har også allerede rukket å kjøpe meg en nyttårsgave til meg selv allerede, hvis man kan kalle det sånn.

Jeg har vel kanskje vært inne på tanken et par ganger tidligere, men her rett før helgen begynte jeg å tenke enda mer på det som hadde latt seg svirre rundt hos meg.

Det er jo ingen hemmelighet at når man begynner å komme opp i årene hvor man skal ha, trenger og sparer på mye – i dette tilfellet å spare på nyttige ting, så merker man at plassen man har begynner å minske.

De siste dagene har jeg brukt tiden min på å finne løsninger. Løsninger som kan gjøre det lettere for meg å ha styr og orden på alt det jeg eier og har. Og for å være ærlig så er jeg faktisk fornøyd akkurat sånn som jeg har fått det nå i min lille hule der jeg bor.

Det er vel egentlig sånn at jeg ikke har plass til å skaffe meg flere gjenstander og eiendeler, for absolutt alle lagerplassene mine er fylt opp til hver minste millimeter. Men denne puffen her har jeg altså siklet litt etter i det siste, og endelig fikk jeg skaffet meg en.

Jeg skulle så gjerne hatt enda flere av disse, men igjen så står det på plassen jeg har. Med denne i hus, hvor den er kjøpt hos Europris, så løste den litt av mine plassmangler. Jeg føler jeg er inne i en sånn periode hvor jeg vil få orden på det jeg har rundt meg. Jeg vil at det skal være få farger inn i bildet, og aller helst ha mest mulig ting inne i skaper og skuffer for å gjemme alt.

Er det flere som er sånn som meg? Jeg eier litt for mye enn det jeg har plass til, selv om det ikke ser sånn ut akkurat nå. Også merker jeg ofte at det er vanskelig å kvitte seg med noe av det man har. Det meste trenger man jo, men så er det alltids noen små fillegjenstander som man egentlig ikke trenger, men som kanskje har ulike minner gjemt bak seg.

Det er med andre ord ikke like lett bestandig. Men nå har jeg enda en plass å gjemme skiten på. Det er vel litt farlig med sånne plasser av mindre rom hvor man bare kan slenge rotet bort. Vil man egentlig få bort all rotet? Eller vil det bestandig være litt rot en eller annen plass? Jeg kjenner meg selv i hvert fall, og det siste stemmer ganske godt hos meg.

1 kommentar

1 thought on “ENDA EN PLASS Å GJEMME SKITEN PÅ

  1. Huff, kjenner til det problemet der. Har altfor mye, og føler jeg ikke kan kaste noe. 2020 har jeg satt meg som mål å prøve få litt orden i sakene!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *