ET PAR ELLER FLERE FORANDRINGER

Categories Interiør

En lyslenke hengende ned fra et par hyller, staker med levende lys, noen planter som både er kunstig og ekte og et herlig søtt skopar som står å lyser opp til en glede på den ene veggen. Det er ikke alltid det skal så mye til, og jeg kan jo si at jeg koste meg litt ekstra her om dagen da jeg fikk omorganisert på rommet.

I en tanke litt sånn ut i det blå fikk jeg spontant lyst på en forandring, men visste ikke helt hvordan jeg skulle få det til. Etter mine drømmer så skulle jeg gjerne hatt mer av både det ene og det andre, samtidig som jeg gjerne skulle kvittet meg med ting jeg bare har liggende, som igjen jeg ikke har hjerte til å la gå i søppelkassen.

Da jeg for snart et år siden begynte å stokke om bokstaver og legge ved bilder, så viste det seg at rommet mitt – som er en plass jeg bruker veldig mye tid på, så sånn ut som det er over her. Bare et lite utsnitt av hvordan jeg da hadde det. Men om du vil se resten av veggene jeg hadde dandert da, klikk deg inn her.

Uansett, en større ånd kom over meg tidligere denne uken, og derfor var jeg nødt til å ta tak i et par eller flere forandringer. Det er riktig nok ikke all verdens med omrokeringer jeg fikk gjort. Men det lille jeg da gjorde var nok til å føle at det ble noe nytt.

Det skal jo sies at jeg fortsatt savner mer lagerplass som jeg har nevnt tidligere. Men på plassen jeg nå har så må jeg tenke lure løsninger og være smart på de tingene jeg både trenger og har samlet på.

Og etter at jeg fikk inn det nye møbelet mitt – den flotte puffen med lagringsplass, så har det blant annet gjort det litt enklere å gjemme ting bort. Så med levende lys rundt meg nå i kveld og med rungende musikk spille, så kan jeg si at jeg har det veldig godt med den lille hulen min.

Så lenge jeg ikke har slengt fra meg både klær og annet rusk rundt omkring da, som jeg har vært veldig flink til. Og det har gjerne blitt liggende noen dager også. Men nå er det slutt på det, selv om jeg vet at det kommer alltid til å ligge en sokk eller en bukse kastet inn i kroken et eller annet sted. For kjenner jeg meg selv rett, så er jeg nok langt ifra å være alene om det.

Men nå har jeg endelig funnet en ordning jeg trives med, og ting har sine plasser rundt om i rommet. Hva som befinner seg bak de lukkede dørene og gjemt unna i skuffene, det får være en annen sak. Men jeg har jo en viss koll på hva som befinner seg der, for vi alle eier og har et eller flere lukkede steder hvor man bare slenger fra seg rusk og rask uten å ha noe system.

Nå er det bare en ting som gjelder, og det er at jeg ikke fyller på med enda flere lignende møbler eller annet store greier rundt i rommet. For skal jeg klare og ha litt rom og åpen plass rundt meg så må jeg nok styre unna det. Men så har det seg sånn at noen ganger kan det også være vanskelig.

Med et utseende som jeg nå er fornøyd med, så er det neste som gjenstår å få litt bedre løsninger i skapene mine. Tviler veldig på at jeg får det til akkurat sånn som jeg vil ha det, og egentlig drømmer jeg om et stort klesskap som går helt opp til taket, samt fine og flotte skyvedører med et stort speil.

Men disse drømmene får bli drømmer frem til jeg ikke bor hjemme lenger. Når den dagen kommer så gleder jeg meg til å organisere, ordne og lage mitt helt eget hjem i alle rom, kriker og kroker. Inntil da får jeg leve med det jeg er så heldig å ha.

2 kommentarer

2 thoughts on “ET PAR ELLER FLERE FORANDRINGER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *