ET GANSKE SÅ SPENNENDE PROSJEKT

Categories Hverdag

Jeg føler det er så enormt mye jeg skulle ha gjort. Enda mye mer jeg skulle ønske jeg fikk til å gjennomføre sånn her og nå, samt med en gang. Istedenfor velger jeg bare å gjøre ingenting, og motivasjonen har forsvunnet nå i det siste.

Mørkere har det også blitt, og det gjør at dagene føles kortere, som igjen føler at jeg har alt for liten tid til å fylle inn dagene med det jeg ønsker. Og det resulterer i at jeg gjerne dropper både det ene og det andre.

Men hvordan går det egentlig i hverdagen min? Hva er det jeg holder på med når jeg er på jobb? Og skyldes jobben at jeg blir så redusert som jeg gjør?

Nå om dagen har vi et ganske så spennende prosjekt, hvor vi forandrer et helt rom både for og sammen med barna. Dette var vel noe jeg savnet litt i fjor, så at vi har fått opp det vi har klart å produsere nå, det fanger blikket og gleden.

Men hva er det prosjektet går ut på? Og hva fyller vi det med? Denne måneden er det blant annet FN-dagen, og også i år har vi prosjekt rundt dette. Vi har “reist” helt ned til Afrika, til et land kalt Sierra Leone. Her møte vi en jente med navn Nanah og en løve, som er et opplegg gjennom Forut Barneaksjonen.

I år har vi derfor valgt å lage en jungel på et helt rom, hvor jeg har fått lov til å ta i et tak og fått være med å innrede, sammen med barna så klart. Min hovedoppgave har derfor vært å lage løver sammen med barna, av en idé jeg kom over. Og med litt papir, maling, tegning og et par øyne, så fikk vi de fineste løvene jeg har sett. For skal jeg være ærlig, så er barns egne kunstverk noe av det fineste!

Jeg har også fått høre at jeg er ganske så kreativ når det kommer til idéer og gjennomføringer, og det er når vi jobber sammen at helheten blir på topp. Med innspill litt her og litt der, som vi igjen har satt sammen, så har vi fått et flott resultat – så langt.

Før var dette rommet ganske så nøytralt, litt kjedelig og kanskje det ikke inviterte til så mye lek. Eller, lek ble det, men nå kan det være med å inspirere til nye og litt annerledes lekesituasjoner. De grønne kassene har vi satt sammen som skal illustrere en liten hule. Her har barna hatt stor glede blant annet.

Spennende blir det å jobbe med dette fremover. Se utviklingen – både på selve prosjektet, men også på barna. En del læring blir det også, men viktigste av alt er leken! Bra blir det uansett, og det er morsomt å jobbe sånn som vi gjør, og ikke minst jobbe med akkurat dem vi er der for – barna!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *