ET INNFALL I EN FORANDRING TRAFF MEG

Categories Mote og skjønnhet

Det var nok en gang kommet en helg som sto foran meg. Et par fridager som jeg nå setter enda mer pris på nå som hverdagen er godt i gang med å rulle rundt. Er både godt å ha hverdager og helger, og nå var jeg klar for å senke skuldrene litt etter nok en fin uke.

Men hvilke planer hadde jeg foran meg? Hva ville jeg gjøre? Lite visste jeg hva min tid med fri skulle fylles med. Blant annet har jeg brukt de siste dagene med å suse meg gjennom en del filmer, ettersom jeg har vært gjennom de fleste krimseriene, og enda ikke funnet noen flere å se på. Og et tips til gode thrillere – Beck-filmene er ufattelig spennende, og jeg vet ikke hvor mange filmer av dem jeg har sett bare denne uken.

Så om man har klart og fylle tiden sin med interessant spenning, det er det ingen tvil om. Og enda mer spennende ble det da jeg valset meg gjennom en butikk her i dag også. For i kurven min ramlet det oppi noe jeg ikke hadde tenkt på å ta med meg på forhånd, men som spontant havnet der.

Akkurat der og da, i det ene sekundet og i det øyeblikket jeg plutselig kom på at jeg ville ha med meg noe hjem, så gikk det ikke lange tiden før jeg var i mål med denne tanken som kom fra et eller annet sted.

Kvelden kom, og plutselig satt jeg her med en helt annen farge på håret enn det jeg allerede hadde. Et innfall i en forandring traff meg, og jeg ville vel i utgangspunktet gå for noe litt mer utenfor min komfortsone. Gjøre noe litt mer annerledes. Men jeg våget ikke.

Dette derimot – resultatet som jeg endte opp med er en del mørkere enn det jeg var. I min ville fantasi der jeg sto med de utvalgte hårfargene foran meg i butikken, så hadde jeg lyst til å prøve fargen rød. Men siden jeg ikke hadde gjort det før så våget jeg ikke, så endte opp med en mellomting av det jeg hadde og fargen jeg ønsket.

De gangene jeg har gjort noe med håret mitt selv, så har det alltid gått i mørke toner av farger. Faktisk var jeg så vågal at jeg for en del år siden gjorde meg selv blond. I dag er jeg ikke så sikker på om jeg ville gjort det igjen. I hvert fall ikke nå.

Men forandring fikk jeg lyst på, så nå sitter jeg her med et brunt hår med et snev av rødskjær i. Vet ikke helt hvor godt dette skjæret kommer frem i bildene, men jeg får si jeg ble fornøyd. Kanskje jeg lar meg friste i å prøve noe annet neste gang jeg finner ut at jeg vil gjøre noe annerledes.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *