HVA VAR DET SOM HADDE RAMLET NED I POSEN?

Categories Hverdag

Helg og fridag – det er jo faktisk ikke så ille. I hvert fall ikke når man har sett frem til noen late dager, og hvor det i tillegg ikke er all verdens planer som skjer. Men likevel kan den døde tiden man har alene gjøre deg litt rastløs, så i dag måtte jeg bare finne på et eller annet.

Her for en liten tid tilbake kom jeg over et klesplagg som jeg festet blikket mitt på lenge. Jeg studerte det litt, og jeg fant rett og slett ut at sånn hadde jeg lyst på. Den så deilig ut å ha på seg, og fin var den også.

Dermed ble det en bytur i dag. Innover til kjøpesenteret hvor det ikke bare var jeg som hadde valgt å ta turen. En del mennesker var det der for å si det sånn. En liten plan var å ta en lunsj for å få noe å spise mens jeg var der, men favorittspisestedet mitt var overfylt av mennesker, og det viste det seg at også mange andre koselige kaféer skulle være også.

Så med andre ord gikk den biten rett vest, så får jeg heller håpe at det er ledig til meg neste gang jeg finner ut at jeg vil unne meg noe ekstra godt når jeg kan senke skuldrene.

Siden både det ene og det andre gikk skeis for meg i dag, så var jeg så heldig å komme hjem igjen etter noen timer med en oransje pose. Litt heldig måtte jeg jo være på en sånn dag hvor det “ikke var plass” til meg. Men hva var det som hadde ramlet ned i posen?

En del småting ble det. Litt selvpleie for kropp og sjel, og det trenger vi alle en gang i blant. Ulike masker både for det ene og det andre var det jeg kjøpte med meg hjem. Så du skal ikke se bort i fra at jeg kommer til å unne meg litt av dette i kveld.

Og alt dette fant jeg på en av de delvis nye butikkene på Farmandstedet her i Tønsberg, nemlig Loco. Der har de ganske mye samlet, og den butikken er som en labyrint hvor man kan surre og gå gjennom så lenge man vil. Akkurat sånn som butikkene Søstrene Grene og Normal.

For min del kunne jeg tatt med meg enda mer enn det jeg kom hjem med. Men så får det også være grenser for hvor mye jeg skal handle også. Føler jeg for å shoppe mer for å få opp gleden igjen, for å handle gjør meg faktisk litt gladere, så er det jo bare å ta turen tilbake å gjøre et par ærender.

Men fremover kan jeg nyte flere runder med selvpleie av egen helse og kropp, uansett hvor godt disse produktene fungerer. Og så får jeg satse på at det som jeg egentlig var ute etter kommer inn igjen i butikken eller på lageret igjen snart.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *