LA OSS TA ET TILBAKEBLIKK

Categories Hverdag

Denne mørke tiden føler jeg gjør noe med meg, og jeg er nok ikke alene om at den er med på å påvirke flere av dere der ute. Sekundene flyr, timene ruller og dagene vet jeg rett og slett ikke hvor blir av om dagen. Men det jeg vet er at det om ikke så lenge nærmer seg en ny måned, og før man vet ordet av det så er kanskje julestemningen over oss også. For jeg håper jo at man kan få en liten smak av den i år også, midt opp i alt det vi har vært dette året.

Mens man sitter her i mørket og ikke helt vet hvilke bokstaver fingrene skal springe over for tiden, så hvorfor ikke la oss ta et tilbakeblikk for et år siden. Hva var det jeg satt og skrev om for trehundreogsekstifem dager siden egentlig? La oss ta en titt på minnet som dukket opp.

 

Og overskriften på den er – Se hva jeg endelig fant.

En sånn dag har det vært hvor jeg ikke har vært helt tilstede over hvilken dag det er som vi er på vei til å avslutte i dag. I mitt hodet har jeg hatt en helt annen ukedag, samtidig som jeg har vært sliten. Var til og med så ille at jeg måtte duppe av litt etter endt arbeidsdag for å kunne overleve denne kvelden.

Til tross for at jeg fikk en liten hvil, så skal det sies at jeg fortsatt er like sliten. Og da er det jammen godt å tenke på at det er en liten helg som står meg i vente. Jeg kjenner at jeg er mer og mer sliten nå som det er så mye mørkt, så jeg får se hva jeg eventuelt får gjort med det.

Men uansett, stort på hjertet har jeg ikke når jeg først har satt med ned for å dele noen ord av en liten tekst. Hvis den ikke blir lenger da. Jeg føler at det er tusen ting jeg skulle ha gjort, og endelig kan jeg krysse av et av punktene jeg har hatt på listen.

Eller, dette punktet dukket vel opp for bare noen dager siden når jeg tenker meg om. Hvor dette punktet har vært på det sterkeste nå. Og når jeg først har bestemt meg, så gir jeg meg ikke før jeg endelig kommer meg i mål.

For det har seg nemlig sånn at jeg hadde et stort ønske for en ny stjerne. Ikke en sånn stjerne som finnes høyt, høyt der opp på den mørke nattehimmelen. Og heller ikke en sånn stjerne hvor det er meg selv som står i fokus.

Nei, nå syns jeg det var på tide å ta et grep, eller rettere sagt et stort grep. Jeg har vært innom en del nettsider for å se etter om noen har hatt det jeg har vært ute etter, og denne gangen var jeg ute etter noe spesielt. Ikke noe som bare var vræl, men noe som var mer enn fint i mine øyne.

Da jeg var på vei til å ta kvelden i går så lå jeg og tittet innom flere sider til flere butikker. Det var litt frem og tilbake, og noen hadde ikke det jeg var ute etter i det hele tatt. Men så, endelig havnet jeg på en side som viste meg en stjerne som var akkurat meg.

Denne stjernen har jeg nå fått i min lille samling, hvor jeg har flere interiørting av denne stilen – og har rett og slett forelsket meg i den enkle, men likevel flotte serien av “glassdiamantene”. Har flere lysestaker i samme sort, lysfat og samt lamper i samme stilen. Med andre ord – jeg har begynt å samle på slike produkter.

Så får jeg gå litt tilbake til denne stjernen. Den såkalte julestjernen som skal brukes i adventstiden. Den gamle stjernen jeg hadde i vinduet de tidligere årene, den er en del mindre, en mye enklere variant, samtidig som den gikk på batterier.

Denne stjernen her holder like mye lys gjennom hele mørketiden, og jeg trenger ikke å tenke på og passe på at jeg har nok batterier liggende for at stjernen skal skinne. Fra nå av kan jeg bare plugge den i veggen, og så lyser den så lenge jeg vil.

Men hvor fant jeg denne julestjernen? Det viste seg nemlig at jeg fikk somlet meg innom Europris, hvor det var der jeg kom over at de hadde akkurat den stjernen jeg var ute etter. Så om du fikk sansen for samme julestjernen som jeg har skaffet meg, så finner du den inne på deres nettside her. Eller ved å stikke innom din nærmeste butikk.

Bare se hvor godt den lyser opp rommet også. For min del kunne jeg sittet i mørket med bare stjernen som skinte. Så nå ser det ut som jeg har funnet min favorittstjerne som jeg kan pynte opp mine juletider med.

 

Se her ja. På denne tiden hadde julestjernen allerede kommet opp, og den var med å lyse opp de mørke kveldene som allerede kom sånn midt ut på ettermiddagen. Skal jeg røpe en liten tanke som dukket opp tidligere her i dag, så var jeg faktisk inne på å finne frem julestjernen allerede nå.

Jeg ser jo også at det er flere som har latt julen komme tidlig i år, og jeg skjønner det godt jeg med tanke på alt som herjer ute og rundt oss for tiden. Denne helgen har jeg ikke fått rotet den frem, men om planen min går som den skal så skal du ikke se bort ifra at julestjernen kommer opp i løpet av uken, eller når helgen kommer. Julen skal ikke bli avlyst helt i hvert fall.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *