NÅ KAN DET BARE PLASKE NED

Categories Hverdag

Jeg har fortsatt ikke kommet meg helt over starten på helgen som var for en uke tilbake. Tenk å ha gledet seg så mye, for så å oppleve alt det en både fikk se og høre. Hele min opplevelse av det kan du lese i mitt forrige innlegg her.

Med en sånn start sist gang, så ble det en litt annen innledning til helgen denne gangen. Etter en endt jobbefredag dro jeg nemlig rett avgårde til et kjøpesenter et lite stykke unna. Andre planer hadde jeg ikke på listen, så hvorfor ikke bare dra rett avgårde for å få tiden til å gå med noe annet som var mer spennende.

Et outlet fikk besøk, et lokal som hadde mye spennende med prosenter på kjøpet som gjorde varene billigere. Mye fint var det der, og jeg kunne sikkert tatt med meg litt av hvert på alt jeg så. Men det var spesielt en ting jeg var ute etter. Noe jeg trengte, og noe som var bedre enn det jeg hadde.

Og heldigvis hadde dem det jeg var ute etter. Med jobben jeg har hvor jeg er en del ute også, så er det viktig med godt og riktig utstyr. Nå etter sommeren har jeg gått rundt og irritert meg litt over den kule og gule regnjakken som jeg hadde, og som jeg likte veldig godt.

Men det lå et problem bak. I seg selv syns jeg det jeg allerede hadde var litt for tynt i stoffet sitt, og det største som jeg irriterte meg mest over var denne regnhetten som jeg følte var litt for liten i forhold til resten av jakken. Jeg følte at den ikke rakk så mye rundt hodet som jeg ønsket, og dermed gikk jeg på en liten smell da jeg fant en ny regnjakke som hadde de ønskene jeg trengte.

Det ble et sett fra merket Pyttpytt, som hadde en stor nok hette, samt at det var et sånt glatt stoff sånn at vannet renner rett av. For det var også veldig viktig for meg, da det tørker mye fortere enn det gjør på slik regntøy hvor vannet suger seg mer inn.

Jeg har aldri vært borte i dette merket heller, så gleder meg til å teste det ut på en skikkelig regnværsdag. I dette settet hadde de også fargen svart og en til – blå tror jeg det var. Men blikket falt rett på dette grønne, en grønntone som jeg likte veldig godt. Og når det i tillegg var både jakke og bukse til en billig penge, så kunne jeg ikke gå forbi det tomhendt. Pyttpytt, nå kan det bare plaske ned, si.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *