STORE GUTTER GRÅTER IKKE

Categories Hverdag

Endelig var dagen her. Den kvelden som jeg har ventet så utrolig lenge på, og som jeg har sett minst like mye frem til. For skal jeg røpe en hemmelighet så er det sånn at jeg har gledet meg til dette helt siden jul, da jeg var så gal og rotet meg frem på nettet og fikk bestilt meg noen billetter med en gang arrangementet kom ut.

Så etter det som nesten har vært et år med venting, så sitter jeg nå igjen med en helt fantastisk opplevelse og et minne for resten av livet. Og det beste av alt – jeg kan se tilbake og mimre denne kvelden på alle bildene jeg tok. For skal jeg røpe en liten hemmelighet der også så ble det ikke få bilder som ble tatt.

Plutselig satt jeg der i den store salen, på den åttende rad hvor jeg fikk den perfekte utsikten til alt og det hele, fra start til slutt. Jeg kunne verken tenkt meg å sitte lenger bak, eller helt fremst. Og når jeg da hadde plassert meg akkurat midt på blant publikumet så ble hele showet denne kvelden prikken over i’en. Og han som sto som den store stjernen midt på scenen, det var selveste mannen selv, Ørjan Burøe!

Både i fjor og året før der igjen så var jeg på hans fantastiske soloshow som han hadde satt opp, og begge gangene koste jeg meg som bare det. Det showet het Fordommer, og jeg husker enda så og si alt av det han presterte. Kanskje ikke så rart siden jeg dokumenterte det så mye som jeg gjorde.

Og denne kvelden kunne jeg ikke være mindre dårligere. Kamera var selvfølgelig med, og med så god plass som jeg hadde sikret, så ble det også veldig mange gode og kule bilder. Men hva er det egentlig det nye showet hans heter?

Kanskje har noen som titter innom her sett han allerede entré scenen med det fantastiske lyset, hans store ord og den humoren han har. For ikke å snakke om selve showet han leverer. Det jeg også la merke til var at hovedlyset på hans forrige show gikk i rødt. Men denne gangen kjørte han blått bakgrunnslys.

Gjennom hele veien hadde han en historie og fortelle. Det ble kanskje ikke fullt så mye latter denne gangen som sist, da dette nye showet han hadde satt opp heter Store gutter gråter ikke. Eller gjør dem egentlig det? Uansett, show ble det, med en av verdens beste komikerkonge som stormet scenen og spredde frem latter og snurret smilet helt rundt i tillegg til noen av de sterke ordene han “hulket” ut på en fin måte som nok fikk flere til å felle en liten tåre i øyekroken.

Det som også ble merket til var at han sang mer. Sanger som han hadde laget, eller som var satt sammen til hans store nummer. Og det løftet hele opplevelsen høyere opp. Det var kanskje litt annerledes enn det første showet hans, men jeg syns det var minst like bra for det.

Med andre ord så storkoste jeg meg hele veien, og den timen han stormet scenen fra start til slutt gikk utrolig fort. I mitt tilfelle ville jeg se mer. Ikke bare litt, men minst én hel historie til. Han er litt av en mann med et stort hjerte. Både som person og med det han driver med. Er ikke rart man ler av det han deler – eller lettere sagt, ler med han.

Som jeg sa etter at jeg så Fordommer: Jeg håper han kommer med enda et show! Han er så flink til å dele og formidle sine historier, og man kan virkelig leve seg inn i det han forteller. Og ikke minst er han aldeles morsom, og har en fantastisk familie opp i det hele.

Men over til en litt annen sak som går i samme bølgen. Jeg måtte selvfølgelig dele et bilde gjennom et av mine sosiale medier. Det jeg så for meg var at andre skulle se det, men jeg så i hvert fall ikke for meg det som egentlig skjedde.

Det viste seg nemlig at han repostet mitt bilde som jeg delte. Jeg hadde jo sett at han hadde gjort det med noen få andre som hadde gjort det samme. Men jeg hadde aldri sett for meg at han skulle plukke ut mitt bilde til å gjøre det samme. Og ikke nok med det – jeg fikk også en personlig melding fra han.

Alt i alt veldig moro, for ikke å snakke om selve showet og kvelden. Den lange ventetiden var verdt å vente på, og nå er det bare å krysse fingrene og håpe at han setter opp enda et nytt show om et par år. For er det noe han er, så er det å være ufattelig flink med det han gjør. Og når han får andre til å trekke på smilebåndet, le og felle en liten tåre eller flere – ja, da er han dyktig. Han kler å stå på scenen!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *