POSITIVT MED NEGATIVT SVAR

Categories Hverdag

“Så kom den ene pinnen. Nesen ble dyttet frem og rett før pinnen skulle gjøre sitt så jeg for meg at tårene skulle renne. For man vet jo hvordan det føles av å få noe stappet lenger opp enn man hadde trodd. Men overraskende nok gikk det smertefritt. Kilte kanskje litt, men ingen reaksjoner ble satt i gang hos meg. Jeg kunne fint tatt flere sånn testpinner i nesen etter hverandre. Og pinnen i halsen gikk rett ned og opp igjen – smertefritt det også.”

Og sånn føltes det da jeg måtte ta koronatest første gangen i midten av mars. Heldigvis har jeg sluppet unna etter det, men siden det er så mye smitte ute og går nå både her og mange andre steder i landet, så endte valget på å teste seg igjen denne gangen. Mange måneder etter første og siste gangen.

Jeg har verken hatt det ene eller andre symptomet, men tenkte at det var greit å få testet en gang for mye enn en gang for lite når mediene melder inn det nye smittetilfellet etter det andre. Og noen kan jo gå rundt med ingen symptomer, men likevel ha blitt smittet. Men mange av dem er det nok ikke.

Uansett, testtime ble satt opp på planen. Jeg kunne vandre rett inn uten en eneste kø på formiddagen i dag. Med ryggen godt inn til ryggstøet i stolen satt jeg stille og rolig for å være mest avslappet da damen bak den lange frakken og den store masken foran seg kom frem med pinnene. Jeg gjorde meg klar. Eller jeg var klar.

Jeg var like rolig gjennom hele stappe opp i nesa prosessen. Først den ene pinnen, og så den andre. Men i motsetning til kort tid tilbake så føltes det ut som denne testpinnen satte i mye lengre enn vanlig. Og ikke nok med det, det føltes ut som den ble dyttet så langt opp at den traff både lillehjernen og andre deler som var der. Og at den nærmest var på vei ut på baksiden.

Litt mer ubehagelig denne gangen med andre ord. Men veldig godt å få gjort det. Ut vandret jeg med noen små tårer i øyekroken, som presset seg frem mot slutten av testen. Var ikke like smertefritt denne gangen. Bare litt ubehagelig.

Og med vel blåst test denne fredagen så var det godt å se, samtidig vite at det var positivt med negativt svar. Så da kan man ta helgen med god samvittighet, i vente med et håp om å se enda et negativt svar som man venter på den andre testen.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *