RUNDT NESTE SVING ROPER DESEMBER

Categories Hverdag

Nå kan vi endelig rope ut at vinteren er kommet, for de som liker den da. Om den blir liggende en kort stund nå, eller om den er kommet for å vare gjennom vinteren, det er det bare vente og se. For min del kunne jeg klart meg fint uten snø og kulde. Men det skal jo sies at den er fin å ha når dagene blir enda mørkere.

Med snøen som har lagt seg og med en temperatur som ikke er helt den jeg vil ha, så har jeg i dag måtte både starte og avslutte denne lørdagen med hele ti minusgrader. Syns det er kaldt jeg. Men kanskje ikke så rart siden jeg er en av de største frysepinnene her på bakken.

I sånne perioder hvor du må være tilstede med de kalde omgivelsene, så er det i det minste godt å kunne tenke og drømme seg bort blant alle de varme stedene. Tenk å kunne være lengre sørover akkurat nå. Der man kan gå i kortbukser og overdeler uten armer.

Fristelsen er stor for å pakke kofferten og reise bort. Men det lar seg ikke akkurat gjøre med en hverdag som man må fylle med daglige hverdagsrutiner for å få det til å gå rundt. For oss som bor her vi bor, så er det nok flere ganger vi kunne tenkt oss å slippe unna vinteren – inkludert meg. Men samtidig tror jeg man kunne savnet den litt om den ikke var her også.

Uansett, ulike meninger og tanker har vi om denne årstiden. Også skal det sies at det er mye fint med den. For nå tikker timene utrolig fort ut av november, og rett rundt neste sving roper desember på oss. Den såkalte julemåneden.

Det er den tiden av året hvor mye skjer. Blant annet hamstring av julegaver og planlegging av de to mest høytidelige dagene i året, nemlig jul- og nyttårsaften.
Det er nok ikke bare jeg som har denne tanken her heller. Men hvor har det blitt av dette året?

Det har skjedd en hel del gjennom dette året og frem til nå. Bare tanken på hvor fort det har gått er skremmende, og da kan man bare regne seg frem til hvor fort julemåneden vil gå. Jeg har nesten ikke ord for det. Derfor skal jeg nå nyte absolutt alle desemberdagene vi nå har fremover.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *