SVARENE DERE LURTE PÅ

Categories Spørsmål

– Hva fikk deg til å begynne med blogg?

På nyåret en gang så er det hele ti år siden jeg laget denne siden, og hva som fikk meg til å komme i gang med blogg er jeg ikke riktig sikker på. Det som er sikkert er at jeg ikke angrer på at jeg gjorde noe ut av tankene mine, og jeg har hatt stor glede av det, samt utviklet skrivingen min. I dag er skriving noe jeg liker veldig godt – det å kunne bygge opp spennende tekster og leke med ord.

 

– Kan jeg spørre om en ting? Du har hatt en gutt som har likt deg i to år snart nå, eller kanskje litt mindre. Men samme hvem det er. Men kan jeg spørre hvorfor du ikke har møtt han?

Hadde jeg visst hvem du var som har likt meg i en to års tid, så hadde jeg klart å svare på det.

 

– Du er fin.

Tusen takk!

 

– Singel?

Jeg er ikke i noe forhold enda, så alene det er jeg.

 

– Hva ønsker du deg til jul?

Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men alltid så har det vært sånn at jeg har hatt ønsker på det jeg har lyst på gjennom hele året. Men når bursdagen og julen kommer, da blir alt nesten helt svart og jeg klarer ikke å komme frem til hva jeg ønsker meg. Derfor har jeg nå skrevet ned med en gang jeg har kommet på noe jeg ønsker meg, og på listen min nå så står det blant annet popcornmaskin, treningssko og penger.

 

– Når ønsker du/ser du for deg at du kommer til å flytte ut hjemmefra?

Det ligger en liten baktanke langt bak i det lille hodet med alt for mange tanker om jeg kanskje allerede burde ha vært på vei ut av det alt for trygge redet. Men når det blir klarer jeg ikke helt å se for meg, men håper jo at jeg finner en løsning i løpet av de neste årene.

 

– Er det noen du er forelsket i for tiden?

Det finnes mange fisker i havet. Hvem vet hva jeg føler nå, og for hvem…

 

– Hva ville du bli da du var liten, hvis du husker?

I en alder så tidlig som 7-8 år så fikk jeg mitt første kamera, med film. Etter dette ble interessen for foto større for hvert år, og den er stor den dag i dag. Så i mange år ønsket jeg å bli fotograf.

 

– Har du noe kontakt med venner fra barneskolen/ungdomsskolen?

De vennene jeg var så heldig å bli kjent med å få lov til å ha en del i livet mitt har jeg ikke kontakt med lenger. Mistet kontakten etter at jeg begynte på videregående, hvor jeg fikk en liten knippe nye venner, som jeg dessverre ikke har direkte kontakt med der heller i dag.

 

– Hva inspirerer deg mest med å blogge?

Jeg har ingen andre direkte kilder som får frem skrivegleden min. Det som inspirerer meg mest ved å forme tekster er rett og slett meg selv, hvor det er på denne måten jeg bruker for å få frem ord og tekster jeg sitter inne med.

 

– Bor du hjemme eller har du flyttet ut for deg selv?

Jeg bort fortsatt hjemme.

 

– Savner du håndballen?

Nå er det 6,5 år siden jeg pakket bort ballen og annet utstyr, og savner det egentlig ikke sånn sett. Selvfølgelig fikk jeg utrolig mange gode minner i løpet av de 11 årene jeg spilte, og har satt stor pris på alt det jeg fikk være med på – av både opp- og nedturer.

 

– Er du vinter-/sommerperson?

Jeg er en av de største frysepinnene, så jeg er helt klart en sommerperson. Er også veldig glad i våren og høsten med alle de fine fargeforandringene som skjer.

 

– Nevn en positiv og en negativ ting med deg selv.

Det positive må vel være at jeg er ganske rolig av meg, selv når alle ballene flyr i luften samtidig. Det mest negative, hvis man kan se på det som negativt, er at jeg ikke er flink til å ta det steget ut i verden for å møte mennesker og skape et lite nøkkelknippet. Noen har ingen problemer med å skli inn hos en venn eller flere. Men for andre kan det kjennes ut som en av de største utfordringene.

 

– Dine favorittfilmer/-serier?

Nå som julen er her så kan jeg jo nevne at jeg liker veldig godt Alene hjemme-filmene. Av serier som jeg har sett så liker jeg blant annet Exit, Side om side, Åndenes makt, Blank, Neste sommer, Grensevakten og Nattpatruljen.

 

– Håper alt står bra til med deg.

Jeg har det fint der jeg står i dag.

 

– Jeg savner deg, og vi må finne på noe snart.

Så koselig å høre. Du får si ifra hvem du er.

 

– Har du et godt øye for noen?

Jeg har et godt øye for mange. Men hvis du mener i den sammenhengen du tenker på her, kanskje det.

 

– Har du noen gang vært forelsket? Har du noen gang tenkt på at det er en gutt som har vært forelsket i deg i et halvt år?

Har vært det noen ganger i løpet av det unge lange livet mitt. Men har ikke tenkt over, eller visst for den saks skyld at det er en som har vært forelsket i meg gjennom den tiden.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *