SÅ BLE DET JUL I ÅR

Categories Hverdag

Så ble det jul i år. En dag hvor man våknet tidlig, men ikke fordi nerver og spenning tok overhånd over en slik dag. Jeg husker veldig godt da jeg var yngre at det å våkne opp på selveste julaften var stort. Men disse følelsene rundt denne høytiden er ikke som de en gang var.

Det hele ble en dag hvor tiden ble brukt til å se litt filmer, bare for å få tiden til å gå, før det senere på ettermiddagen luktet julemat over hele huset. Og dette var vel dagens største høydepunkt, for er det noe jeg er glad i så er det middagsmat, og da spesielt når julen ringes inn med både ribbe, medisterkaker, sosisser og alt det gode tilbehøret ved siden av.

Alt på menyen smakte veldig godt denne kvelden, så på veldig kort tid så ble alle gode og mette. Hele tallerkenen min ble fylt opp, og etterpå kunne jeg nærmest rulle ut kjentes det ut som. Jeg ble så mett at desserten senere på kvelden måtte droppes, så får man se om det blir noen smaksprøver på den senere.

Her hjemme i heimen så er det ribbe som gjelder, og det blir vel aldri jul hvis den ikke står på bordet. Deretter måtte maten synke før det ble en liten runde med noe spill for at tiden skulle gå litt til.

Videre fra da når vi hadde kommet litt lenger ut på den tidlige kvelden var tiden for å få bort alle gavene som lå under treet. Som liten husker jeg at det var veldig spennende med alle gavene som lå dandert rundt treet. Både store, små og mange gaver som var pakket inn.

Men med årene syns jeg det bare har minsket. Ingenting feil med det, for det viktigste er innholdet i gavene, ikke hvor mange man får. I hvert fall er det sånn for meg. Men av de gavene jeg pakket opp i går kveld så ble jeg fornøyd med alt jeg fikk.

Så i år fikk jeg litt klær, penger, skåler fra Tassen, sjokolade, duftlys, kremer og regnvotter. Alt i alt er jeg fornøyd med det som gjemte seg under treet, og jeg fikk noe jeg ønsket meg og litt til. Og kvelden, den ble avsluttet tidlig.

De neste dagene nå skal brukes til å slappe av og nytes før man plutselig sitter med et nytt år foran seg. For nå er det ikke lenge igjen til man kan legge dette året bak seg og håpe på å kunne se en lysere tid i møte og starte litt med blanke ark. Men først står romjulen for tur.

2 kommentarer

2 thoughts on “SÅ BLE DET JUL I ÅR

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *