SHIT HAPPENS

Categories Hverdag

Det er ingen hemmelighet at noen av mange bilder som jeg tar er preget av at dyr blir rammet inn til å kunne bli tatt vare på som minner. Jeg har ikke helt klare og kloke ord på hva som får meg til å synes at det å knipse vilt på dyr er så spennende. Men et eller annet er det som biter i meg ved å være interessert i akkurat det.

Og se på denne tassen her da. Tidligere i sommer var jeg så heldig, eller hva man skal kalle det, at det var en padde som hadde lurt seg innunder en av stålormfellene mine her i hagen. Og tror du ikke det skjedde enda en gang til?

Joda, for da det var ut for å sjekke etter dagens fangst tidligere i dag, så var det ikke bare disse fem stålormene som lå og hvilte seg under platene der på en stille og rolig søndag. I det siste har det også vært interessant for en søt bitteliten mus å varme seg under fellene også. Så jeg har en del dyr innom hagen min i løpet av året.

Men itillegg til dagens ormefangst så hadde denne padden tatt en søndagstur innom også. Sist en sånn tass hadde forvillet seg hit var i juni, da ferien nettopp hadde begynt. Og nå fikk jeg enda et møte med et av medlemmene i paddefamilien som tydeligvis oppholder seg rundt her et eller annet sted.

Nå vet jeg at ikke alle har likt syn på alt og ingenting, men se på denne søte tassen her. Og heller ikke denne gangen fikk den lov å unngå ved og vise seg foran speilrefleksen, så du kan jo si at det ble en del knipsing. Litt liv må man jo lage utifra en ellers stille søndag sånn rett før ny uke står for tur.

Men når sant skal sies, så ble dette også en skikkelig shit happens da mange nok bilder var blitt tatt. For det som skjedde var at padden sa ifra. Ikke med ord sånn som oss, eller kvekk som den gjør. Men med å vise det på en skikkelig måte. For plutselig sto den i en posisjon sånn som dette under her.

Ikke visste jeg hva det skulle bety, og for meg så det ut som den sto der og slappet av helt uten planer for det som egentlig skjedde rundt neste sving. Plutselig fant den ut for å gjøre fra seg, og jeg hadde aldri noen gang før sett en padde gjøre dette noen gang. Og du kan jo si jeg ble litt overrasket da jeg så størrelsen som kom ut fra den lille snertene baken deres.

Ei litta aubergine, tro?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *