TOMFLASKE ETTER EN VINKVELD – IKKE KAST DEM

Categories Blogg

Kabang, bom og krasj. Har noen sett den spaken, knappen eller koblingen som kan settes på pause sånn at man kan trekke et par ekstra pustedrag godt ned fra magen og ut igjen? Jeg trenger en sånn pause for å kjenne at jeg lever, for timene ruller og dagene bare forsvinner fra meg.

Siden sist har vi også klart å hoppe inn i enda en ny måned. Den såkalte offisielle vårmåneden er her – hvis vi ser bort ifra det lille av snø som falt ned i dag her i byen, men som heldigvis ikke ble liggende. Da jeg satt med en liten gruppe barn på jobben og av en eller annen grunn så ut vinduet så dalte det noe krystaller ned. Der og da ble jeg kjempe misfornøyd, men det stoppet ganske fort.

Nå er jeg lei alt som heter vinter, så nå vil jeg ikke se den før til jul igjen. Jeg er klar for nye tider. Tider som kan gi meg mer energi igjen. Og nå er det ikke bare fuglekvitter og -sang som gir meg energi. Nå har det også begynt å spire og gro på busker og trær.

Men nå var det ikke helt derfor jeg ville skrible noen ord for dagen. Det lille jeg har av en snute for tiden, tenkte jeg å bruke i dag til å vise dere denne kjedelige flasken jeg plutselig fant ut at jeg skulle ta vare på.

For en gang skyld, kanskje sånn for aller første gang etter at jeg ble sånn litt og delvis voksen – for man blir vel aldri helt voksen uansett, så har jeg endelig klart å få en ren stil på rommet mitt.

Før var det en del blanding av farger, og det kunne forsåvidt virke rotete hele tiden på en måte. Men nå har jeg fått landet og er ganske fornøyd. Vil du vite hvordan det har sett ut opp gjennom årene fra da jeg fikk nytt rom i 2005 og frem til nå? Ta en titt her da vel.

Men hvorfor viser jeg plutselig bilder av en helt vanlig vinflaske? I helgen som var kom jeg plutselig på en detalj jeg hadde lyst til å plassere i rommet. Et lite avbrekk og kult interiørtriks som jeg likte veldig godt.

Denne idéen kommer riktig nok ikke fra meg, da jeg har sett andre gjøre dette her. Vinflasken står rett og slett til pynt, men da det kom gjenskinn i glasset, hvor det også var kjedelig å se rett gjennom den, så fant jeg frem både farge og kost og gjorde noe med det.

Og så lite var det som skulle til, og som jeg dermed tenkte å dele med dere som ikke har vært inne på tanken eller gjort dette tidligere.

Det siste året har jeg fått sansen for et stilrent rom av farger som ser ryddig ut. Med beige vegger, hvite og lyse møbler og litt grønne planter som frisker opp og lager litt mer liv i rommet.

Jeg har også noen grå detaljer i min bitte lille hybel, for jeg har nesten alt jeg trenger her føles det ut som. Og siden jeg allerede hadde litt grått inne i bildet fra før, så hvorfor ikke gjøre om denne detaljen av en kjedelig vinflaske til noe som var litt mer stilrent?

Og sånn gikk det, og idéen ville jeg dele videre med dere om du så er kreativ eller bare har lyst på litt inspo til noe du kan ta med deg videre.

Så nå har jeg et lite prosjekt på gang fremover. Det er bare det at jeg må få tømt de andre vinflaskene jeg allerede har, og det kan ta litt tid ettersom jeg ikke er av den typen som unner meg litt ekstra godt en gang i blant. Men om du ender opp med tomflaske etter en vinkveld – ikke kast dem. Gjør noe spennende ut av dem!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *