UANSETT HVOR DÅRLIG SAMVITTIGHET MAN KANSKJE FÅR

Categories Hverdag

Hodet tenker så mye at det nesten knaker. Det skulle nesten ikke latt seg gjøre nå i juletiden, hvor man skal ha fokus på alt annet som gjør en selv glad.

Men tankene klarer man nesten ikke å styre helt sånn som man ønsker alltid, og jeg drømmer ofte om større plass. Ja, for med årene så vokser eierskapet av alt jeg har, og arealet til oppbevaring vokser ikke akkurat med.

Med et lite avbrekk i juleferien hvor det ble en koselig dag på jobb i går, så tenkte jeg at jeg kunne legge ved årets julestrømpe. For det første hadde jeg ikke trengt dette, og jeg hadde i hvert fall ikke forventet at den flere år gamle julesokken skulle henge fremme på selve juledagen.

Men frem hadde den kommet, og jammen var det litt godsaker i den også. Det er mange av julestrømpene jeg husker fra opp gjennom alle årene, med både det ene og det andre i den.

Nå har den fått henge noen dager i fred uten å bli rørt, så derfor tenkte jeg at jeg kunne vise hva årets julestrømpe hadde slukt i seg. Denne julen har det også blitt litt ekstra søtsaker, og godislageret mitt er fortsatt ikke tomt.

Uansett hvor dårlig samvittighet man kanskje får for sånt her, så må man aldri glemme at det er lov å kose seg for det. En gang i ny og ne eller ofte – det er jo lov. Så nå skal siste lille del av julen fylles opp med det den måtte komme med. Og husk, du har lov til å unne deg noe ekstra. Og kanskje ble det en ekstra julesokk på deg også i år.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *