FØRSTE GANG MED LANGBUKSE

Categories Hverdag


 


 


 


 

Etter gårsdagen lille uvær, tok jeg ikke sjansen på å våge og stole på været i dag. Jeg kunne kjenne den kjølige luften snike seg innpå meg, som om det skulle være litt rått i luften når du kjenner at høstluften er på vei. Nå er denne tiden inne for at jeg syns det er vanskelig å kle seg for dagen, for plutselig kan alt endre seg.

Men i dag var det første gang med langbukse på. Første gang med olabukse etter en lang periode hvor jeg så og si har bodd i de lette og tynne shortsene nå om sommeren, samt de deilige capribuksene og tynne sommerbuksene. For å si det sånn så gruet jeg meg litt til å tre mine bein igjennom et tykkere stoff, og det kjentes ganske rart og merkelig ut med en gang.

Det er vel en vanesak det også, hvor man må venne seg til noe man ikke har gjort eller hatt på seg over en lang stund. Jeg kledde meg for sesongen i dag, men fant fort ut at antrekket jeg hadde gått for ikke var akkurat det jeg hadde trengt likevel. For utover formiddagen og senere på dagen så ble det ganske varmt.

Jeg har gått hele dagen og angret på at jeg tok på meg langbukse og langermet genser. Og itillegg hadde denne genseren høy hals. Da vi ruslet avgårde på tur på jobben i dag, tenkte jeg for meg selv – hvordan skal jeg overleve? Høsten sniker seg mer og mer frem, selv om det ikke vises så mye til denne årstiden enda. 

Jeg kunne ikke annet enn å dra opp ermene, for så å bite tennene sammen for å nyte det fine været. Det har jo vært litt av en kontrast i dag, etter at det var grått, masse regn og lyn og torden, eller buldring, i går. Det er rart hvor fort naturens mønster skifter, og vi vet egentlig aldri helt sikkert om vi får knallsol i dag, en overskyet dag eller en skikkelig grå dag med styrtregn.

12 kommentarer

12 thoughts on “FØRSTE GANG MED LANGBUKSE

  1. hverdagslivetivollen: Tusen takk <3 En stund siden jeg kjøpte den, men aldri funnet en anledning til å bruke den. Men håper å få tatt den i bruk mer nå (er nemlig litt for flink til å la nye plagg ligge ubrukt veldig lenge).

  2. Silje: Tusen takk! Hadde ikke gjort noe om sommeren ble utvidet litt sånn at det fikk fyllt opp de tapte dagene vi har hatt med masse regn 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *