BADESESONGEN ER NÅ OVER

Categories Hverdag


 

Da jeg tidligere i sommer kunne glede meg til varme feriedager, nyte solen og bare slappe av og kose meg, gledet jeg meg også til bassenglivet. Kunne ligge og plaske rundt for å avkjøle den hete kroppen. Ta noen svømmetak siden jeg visste at det ikke kom til å bli noen strandtur i år også – noe jeg hadde ganske rett i.


 

Vi har hatt en del flotte dager med fint vær denne sommeren, men langt ifra sånn som jeg hadde sett for meg. Skulle gjerne hatt flere dager med knallsol og skyfri himmel. Og ikke minst en luft som var varm og god. Jeg skal ikke klage, for de få dagene hvor det virkelig var verdt å ligge ute i bikini og late seg, de ble faktisk brukt godt.

Et basseng ble kjøpt inn et par uker før ferieslutt, og hadde vel håpet på at sommeren skulle strekke seg litt lenger. Men der tok jeg feil. Høsten kom plutselig brått på – i hvert fall i et ganske høyt tempo snikende på oss. Det er ikke bestandig like deilig å gå rundt i singlet lenger, men noen ganger kan det variere med bare armer og tynn jakke.

Det er på vei til å bli høst, og badesesongen er nå over. I hvert fall her hjemme. Her i går ble flere liter med vann tappet ut. Stoppekranen ble løsnet, og ut silte vannet. Men så kommer den store jobben – å få det vasket. Det må også gjøres, men først er det helg!
 


 

Mens lille Pompel sto i bakgrunnen og fulgte med, måtte jeg slite og ordne for stellet av Bestway. Det var virkelig et godt kjøp, men å ta det fra hverandre er ikke like kult. Eller, det var enkelt å både sette det sammen demontere det. Men vaskingen, det tar virkelig tid.

Å gå over med den store vaskekosten har jeg gjort flere ganger mens vannet har rent sakte men sikkert ut. Det samler seg en del gress og annet smuss i løpet av noen uker, så målet er å få vasket og pakket det bort i løpet av helgen.
 


 


 

Jeg har også en del andre ting på listen min som jeg må få gjort i løpet av de neste dagene. Listen skulle gjerne vært lenger, sånn at jeg hadde fått gjort unna ting jeg egentlig burde ha gjort. Men når annet må prioriteres, da må det nesten legges til siden. Men nå er det endelig helg, uansett hvor mye jobbing det blir.

5 kommentarer

5 thoughts on “BADESESONGEN ER NÅ OVER

  1. Åh, det er så synd at sesongen alt er over! vi hadde faktisk en veldig varm ettermiddag igår, og forrige helg var magisk! – Badetemperaturene i nærheten gikk plutselig opp mot 20 (!!) grader.
    Hadde et lignende basseng tidligere, men det var enda større.. – Det tok tid å vaske det, hehe! Mer jobb enn man ser for seg når man kjøper det:) Håper du fikk brukt det endel da, selvom du ikke kjøpte det i starten av sesongen 🙂

  2. kinesinterior: Bassenget kommer vel opp igjen neste sommer, og da satser vi på en temperatur som er behagelig og jevn utover hele sesongen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *