NÅ SKAL JEG VÆRE GÆREN

Categories Hverdag

Er det noe man ikke kan legge skjul på så er det når man har bikket over i den tiden som vi befinner oss i nå. Jeg vet at om veldig kort tid så er det allerede mørkt for dagen. Kvelden kommer nå som et kanonskudd på et merkelig tidspunkt, og nokså veldig tidlig. Vi har ikke de sene, flotte og lyse kveldene lenger, og det merkes.

Kroppen reagerer på det hvor jeg blir enda mer sliten enn før. Og her om dagen endte det med at jeg sovnet tidlig på kvelden etter jobb, hvor jeg var midt i en film jeg så. Jeg kjempet hardt i mot for å holde meg våken, men hinderet ble for stort og jeg måtte fortsette og se resten da jeg hadde fått meg litt søvn.

Det er rart det der, men heldigvis slapp jeg unna trettheten da jeg fant ut at jeg kunne komme meg litt ut i går. For midt i uken tok jeg meg en liten tur til byen. Bare mamma og jeg, og hadde tiden helt frem til stengetid foran oss. Men vi ble fort flere da et par kjentfolk var å treffe, og vi kunne handle litt sammen.

For sannheten er det at jeg ikke klarte å komme meg tomhendt hjem igjen, hvor det ble et kjøp som jeg ikke hadde planer om. Vi var på vei til en butikk hvor jeg ikke hadde store interessen av å gå inn i. Jeg gikk litt i bakføttene deres, og i det dem rundet over dørstokken til den store butikken, smøg jeg meg inn i lokalet ved siden av.

Her lå en av mine favorittbutikk, hvor jeg blant annet handler noen av klærne mine fra. Vero Moda fikk et par valserunder med meg, hvor det var utrolig mye fint som hadde kommet inn. Det har også vært utlyst i noen dager nå om at det er Tone Damli-dag i dag, hvor hun befinner seg i en Vero Moda-butikk i Oslo med klesfansen sin.

Jeg kan si at hun har kommet med mye fint. Men ikke alt er av smak som jeg kan gå med selv. Utrolig nok klarte jeg å finne meg noen plagg som virket interessant for meg. Faktisk var det et antrekk jeg ikke klarte å gå forbi uten å ta det med meg til prøverommet.

Jeg var litt usikker på om jeg skulle dra kortet for dette, og de andre visste jo ikke at jeg hadde lurt meg inn dit. Planen var å prøve og snike med seg posen uten at den ble oppdaget, for jeg ville ha disse klærne. De var langt ifra meg, men da jeg plutselig ble oppdaget med klærne i hendene, utbrøt jeg “Nå skal jeg være gæren!”

Og det var jeg. Ut av butikken kom jeg med en pose med klær som jeg aldri trodde at jeg kom til å gå med. Det skal riktig nok sies at min lillesøster har prøvd utallige ganger for å få meg til å kjøpe en slik bukse, som er av skinn. Men jeg har aldri hatt lyst på slike bukser før nå. Hvor mye jeg får brukt den, og hvor ofte jeg får gått med den, det får bli et annet stort spørmål. Nå skal jeg i hvert fall prøve å skille meg litt mer ut i klesverden, selv om dette ikke er helt meg. Men det er vel bare en vanesak man får trå seg inn i. Jeg syns mye er veldig fint på andre, men får det ikke til at det skal se fint ut på meg selv når jeg er ute og handler.
 


 

En glittertopp av grønntonet farge og skinnbukse… Det er vel bare å smake på det, jeg som aldri har gått med skinnbukser før. Heldigvis er den av et tynt stoff.

5 kommentarer

5 thoughts on “NÅ SKAL JEG VÆRE GÆREN

  1. Var så fint atte 😀 Kledde det veldig godt. Da er vel bursdagsantrekket til helgen klart 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *