HUSARBEID HOS KANINEN

Categories Hverdag


 

Har du kjent den følelsen? En liten ulempe er at det kan være litt vanskelig å legge seg om kvelden, eller når det blir over midnatt i helgene. Å våkne opp i dag tidlig var som en drøm, da solen skinte igjennom vinduet og reflekterte bokstavene “L O V E” i skyggebildet på skapet foran meg fra pynten som sto i vinduskarmen. 

Tenk på tiden vi nå har i møte! Å, som jeg gleder meg, og det er så godt å se hvor mye snø som egentlig har smeltet bort. Det grønne gresset har begynt å gjøre seg synlig, og isen på asfalten forsvinner sakte men sikkert bort denne også. Skulle gjerne tatt i mot våren nå med det samme, og i ettermiddag kvitrer fuglene i kor. 

Bare fuglelydene gir meg vårfølelse, og med første måned av året som snart skal få kroken på døren så er det bare å glede seg enda mer til det vi har fremover. 
 


 

Med det nydelige søndagsværet vi har i dag så klarte jeg ikke å holde tilbake det nye kamera for å få knipset noen bilder. Jeg har så lyst til å ta det mer i bruk. Besøke flotte steder med fantastisk natur og nydelige omgivelser. Å jobbe så mange timer hver eneste dag har det ikke akkurat vært rom for å reise bort i hverdagen, når det har vært mørkt når man har kommet hjem fra arbeid. Men med tiden i møte så er det snart på vei til å snu for å få lengre og lysere dager.

Ingen hemmelighet er det heller å legge skjul på at denne herremannen er en liten sjarmør. I går fikk han lov til å komme en tur inn i husvarmen. Han er ikke lenger så sprek av seg denne 5-åringen, men litt kosete er han for det. Plutselig kommer han og klatrer opp til meg. Nærmer seg ansiktet mitt og tar den største nussen han kan få.
 


 

Med en flott vintertemperatur på gang, så er ønsket stort for at det skal fortsette sånn videre. Bare tenk på hvor mer kvikke og våkne vi blir i hverdagen, og gleden for det vi har rundt oss blir større. Kunne komme seg ut av vinterhiet og ha muligheten til flere alternativer. Kunne kjenne energien som blomstrer i kroppen av gleden som kommer av den lyse tiden. For mørket, det suger energien bokstavelig talt ut av meg.

Og siden vi nå har en til dels vårdag med litt snø på bakken, så kunne jeg nyte den nydelige temperaturen med å gjøre et stykke husarbeid hos kaninen. I vinter har han hatt hele buret sitt med et underlag av høy, ettersom jeg fra mine fire, fem og seks første år med kanin aldri lærte at spon, eller treflis fryser seg godt fast når det er kaldt.

Dette er en av ulempene med å la kaniner bo ute om vinteren, at det blir vanskeligere med rengjøring. Men med litt idéer som kom frem og litt triks som jeg fant, så har dette nå i vinter ikke vært et problem.
 


 

Herr Pompel har hatt det godt i vinter, og minst like godt skal han fortsatt ha det. Og med en forandring av underlag i sitt hjem, så har han det bra. Litt ting på listen min har jeg som jeg må få ordnet til han. Og når våren kommer satser jeg på at vi får fikset underdelen av det nye buret vi snekret til han på sensommeren. 


 


 

Utenom bare å ha sett filmer denne stille og rolige søndagen, så har jeg også fått gjort litt fornuftig også. Har også vært veldig stille fra min side når det kommer til skriverier. Men inspirasjonen har rett og slett ikke vært like fullt til stedet som jeg hadde håpet. Og skal man egentlig prøve og presse frem noen ord når man ikke har noen?

I så fall, jeg er fortsatt veldig glad i å skrive, og koser meg når jeg kan leke meg med ordene og sette dem sammen til en artig og inspirerende tekst. Håper dere har hatt en kjempefin helg. Kanskje har dere gjort noe spennende som dere har lyst til å fortelle om? Min helg har ikke akkurat vært så veldig innholdsrik ettersom jeg fortsatt sliter med hosteanfall. Holdt på i over en uke, så håper det nå kan gi seg. Kos dere videre denne flotte søndagen!

3 kommentarer

3 thoughts on “HUSARBEID HOS KANINEN

  1. For en fin kanin du har! Jeg har så løst på en liten gnagervenn, men samboeren er ikke helt med på det enda hehe 🙂 her går det i avslapping i dag. god søndag! 😀

  2. Maiken Johnsen: Det er jo mange fordeler med en liten gnagerkrabat, så du får smiske litt med samboeren din 😉 Avslapping høres aldri feil ut på en søndag – kos deg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *