SÅ MYE PÅ HJERTET

Categories Hverdag


 

En alt for lys kveld begynner å renne ut. Jeg kan skimte lyset som er på vei til å bli en solnedgang fra bak trærne, uten at jeg kan få med meg den vakre avslutningen på himmelen som jeg så gjerne vil prøve og få med meg mange av fremover. Starten av en kommende uke var plutselig her, og nå renner timene av denne kvelden snart ut.

Mens jeg vandrer på en vei med veldig mange tanker, både om det ene og det andre som jeg har lyst til å prøve og sette ord på, så føler jeg det blir litt vanskelig når alt ikke er på stell. I helgen krasjet plutselig alt for meg, føltes i hvert fall sånn, når mitt store og kjære og mest brukte verktøy kjørte inn i en vegg og ble halvveis brukende. Riktig nok ikke sønderknust, men jeg må ut på jakt etter nytt arbeidsverktøy for skrivingen og bildejobbingen min som jeg elsker å holde med på. Min store hobby.

Jeg har ufattelig mye på hjertet som jeg så gjerne skulle ha formulert ned i helgen blant annet. Men når noe av det jeg bruker mest ikke fungerer lenger, da føler jeg at skrivingen min blir kjedelig å vise verden og dere der ute, uten livlige bilder. Og det er der problemet kommer inn.

Nå må jeg rett og slett ut på jakt. På jakt etter nytt verktøy som kan holde liv i mine store interesser av dem alle. Jeg startet nyåret med nytt arbeidsverktøy for bildeinteressen, men nå må jeg jammen meg investere i en ny maskin også. Det skal sies at jeg er veldig fornøyd med denne pc’n jeg plukket meg ut for to år siden. Men med mitt bruk så er den rett og slett, så smått blitt spist opp. Heldigvis lever den, men ikke til mitt bruk.

Derfor lurer jeg nå på hvordan det skal gå når jeg nå sitter med så mange tanker som jeg har lyst til å slippe fri, samt hvor mange bilder jeg har i arkivet som jeg har lyst til, men også må jobbe med. Kjenner det kribler godt i fingerspissene etter mye arbeid, jeg må bare få hostet opp riktig arbeidskraft som kan gjøre den jobben jeg har lyst til å gjøre.

Jeg må bare jakte fort, for jeg klarer ikke å sitte her sånn som det er nå.

2 kommentarer

2 thoughts on “SÅ MYE PÅ HJERTET

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *