EN FLOTT 20 ÅRSDAG

Categories Hverdag

Da var denne tjueårsdagen snart over, og jeg har hatt en super dag! I natt skjedde det noe som jeg syns var litt sprøtt, eller hva jeg skal kalle det. Jeg sovnet ganske greit i går kveld, men etter noen timer våknet jeg plutselig. Klokka var vel nærmere 03:20, og det er her det “skurrer” litt. For det var på dette tidspunktet jeg ble født for hele tjue år siden. Klarte ikke å sovne med en gang, så ble liggende å se ut i mørket en stund. Heldigvis fikk jeg en god natt videre, og øynene spratt fort opp da klokken ringte og vekket meg kvart på seks. Da var det å sjekke facebook og få takket alle som hadde gratulert meg der – og det ble ikke få av de utover dagen og kvelden. 

På jobben ble jeg møtt av smilende kolleger, men også små barn. Koselig å ha bursdag, hvor du en gang i året kan være litt mer midtpunkt enn andre dager. Jeg syns ikke dagen ble så veldig mye annerledes, men jeg hadde alltid tankene om at jeg hadde bursdag langt bak i hodet. Flagget hang ute for meg både hjemme og på jobben, og i pausen ble det full fest med både brownies og is. I avdelingssamlingen måtte jeg sitte i midten av ringen hvor jeg hadde alle barna og voksne rundt meg. Var ikke akkurat vant til dette for å si det sånn, men det ble både krone på hodet og gullkappe flagrende på ryggen. Og ikke minst ble det bursdagssang, liksomgaver – hvor jeg fikk masse fint, og ballonger på slutte. Ikke hver dag man fyller tjue for å si det sånn. Det gjør man ikke med noen av årene, men i år var det litt større enn å bare bli nitten. Får se hvilket år som er litt stort neste gang. Ble fortalt at tjuefem var det neste som var litt mer å se opp til. Eldre blir jeg hvertfall, men den unge indre holder jeg fortsatt i vedlike. 

Alt i alt har jeg hatt en topp dag. Vel hjemme fra jobb var vi alle samlet en liten stund før alle forsvant fra meg. Ingen som ville være med meg på dagen. Nei da, vi er en familie som er mye på farta i idrettens verden, og i dag var det fotball som sto på planen. Tvillingene spilte på hvert sitt lag og på hvert sitt sted. Var litt ensomt hjemme da alle dro. Så mens mamma og Oskar var å så på Tiril, endte pappa og jeg opp på Eik for å se Edvards kamp der. Så senere i kveld har det blitt en liten feiring med is og nonstop, og så får vi ta resten til helgen. Og familiefeiringer siden. Lillebror fyller jo år han også om to uker, så her slår vi til med to fluer i en smekk når det kommer til samling av familien. 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *