JOBB UTEN BARN

Categories Hverdag

Vi er kommet til de dagene i august hvor barnehagene skal planlegge litt for det nye barnehageåret. Dagen skulle starte med foredrag på Kilden kino. Siden veien dit for meg er såpass kort, to minutter på sykkel, var planen at jeg kunne sove litt lenger. Programmet startet klokken ni. Men tror dere ikke at jeg sto opp etter en første alarmen? Og det var da jeg kom på at det gamle og kjente programmet Mot i brøstet gikk på tv. Så mye på det da det gikk for en del år siden, og oppdaget for noen dager siden at reprisene hadde startet igjen. Så da ble det tidlig opp likevel, og jeg fikk en lang og rolig morgen for meg selv. De andre som var hjemme lå fortsatt i sengene og sov.

Fikk laget meg en herlig frokost og gode rundstykker som jeg skulle ha med til lunsj. I god tid var jeg allerede på plass i kinobygget hvor jeg fant de kjente fjesene. Sammen ruslet vi til foredragssalen hvor fokuset handlet om “høytlesning i barnehagen – en vei til opplevelse, meingsskapning og læring”. I fjor fikk vi høre et helt fantastisk foredrag med Marco Elsafadi, og hadde egentlig store forventninger på at det skulle bli like bra i år også. Og jammen koste jeg meg der jeg satt i stolen sammen med mange hundre andre. Det var engasjerende og spennende å høre på alt som ble fortalt. Og det var spesielt en foredrager/forfatter som jeg likte ekstra godt og som var utrolig flink. Hadde aldri hørt om henne tidligere, men jeg fikk et godt inntrykk av Camilla Kuhn. Hun leste opp noen sider av barnebøkene sine, og for noen flotte bøker. De er jo like spennende for voksne som for barn. Fortellingene hennes hadde humor i seg, og i meg finnes det masse humor fra før av. Kan virkelig anbefale billedbøkene hun har laget! 

Etter en litt over tre timers program med mye info, selv på overtid, var det å fly en liten inn og uttur hjemom før det var rett avgårde på jobben. Der skulle språkarbeidet fortsettes med, og alt i alt har dette vært en lærerik dag. Nå er det bare morgendagen igjen med enda mer planlegging, og så skal det bli deilig med helg. Ønsker alle en superfin kveld, og håper alle ha kost seg i det fine sommerværet vi har hatt i dag.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *