PRØVEKJØRE NY BIL

Categories Hverdag

Nå er man godt plantet ned i sofaen. Sliten etter en fin dag. Jeg er nå en skulder lettere. Den store planskrivingen er ferdig for nå, og oppgaven er levert inn til vurdering. Oppgaven i seg selv skal jo ikke være så vanskelig, men nå en ikke har skrevet slike planer før, ble det litt vanskelig å jobbe med den. I bunn og grunn gjorde jeg så godt jeg kan, og en lærer etter som en jobber med det. Fikk laget nesten tre fulle planer, og jeg har nå levert den jeg ble mest fornøyd med. Så nå er det bare å vente på resultatet. Og jeg er forberedt på at det ikke blir en sterk karakter. Men det viktigste er at jeg har gjort så godt jeg kan – er det ikke?

Tidlig på ettermiddagen i dag var vi og hentet ny bil. En helt ny Mazda CX5 med femseter. I dag har vi en seks/syvseter, men for alle oss seks på tur kan det bli litt trangt. Og vi er sjelden alle som er på tur samtidig. Så her funderer vi litt om hva det blir. Og kanskje det blir en ny turbo på oss. For å finne ut om dette kunne være noe for oss, har vi nå fått låne denne type bilen i helgen. Vi har fått testet og kjørt den. Da jeg satte meg bak rattet satt man ganske høyt. Hadde god oversikt, og veldig behagelig å kjøre. På den vi prøvekjører er det automat, så på turen var det bare å konsentrere seg for å gasse og bremse. 
 


 

Mens fristelsen er på en Mazda hos mine foreldre, blir det nok en helt annen bil den dagen jeg skal kjøpe min egen. I mai i fjor, da bilen måtte på verksted, hadde vi en Hyundai i20 til lån. En fin snerten liten bil, men samtidig ganske stor. Denne falt jeg pladask for, og dette er noe jeg har lyst på når jeg skal kjøpe min første bil. Men det blir nok ikke nå. Har ikke behov for egen bil enda. Men se på denne bilen her som står i hagen vår nå.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *