NÅR SOLA SKINNER

Categories Hverdag

Påsketiden er her og det var godt å våkne til sola som skinte gjennom vinduene til morgen i dag. Den fine store rundingen høyt oppe på himmelen viste ikke bare lys, den ga oss varme. En sånn varme som minnet meg om sommeren. Deilig og varmt både på gressplenen og i solveggen. 
 


 

Nå som sommeren begynner å nærme seg ser jeg frem til fine og flotte sommerdager. Kunne legge bort vinterdresser og de tjukke og tunge klærne, og heller ta frem de lette plaggene som er lette å bære. Tenk, vi er snart igennom marsmåneden, og april er rett rundt hjørnet. Våren viser varme tegn, og ingenting er bedre om de fortsatt viser seg frem.

Men det er ikke bare jeg som har latt solen skinne på meg. Den lille krabaten, Pompel, har trekt til seg sol han også. I den åpne inngjerdingen ute på gressplenen. Husker godt at dette hjemmesnekret gressburet ble flittig brukt sist sommer. Og det skal i hvert fall ikke bli mindre brukt i år. 

 


 

En fin formiddag og tidlig ettermiddag ble det ute i sola, med musikk på øret. Og jammen ble det ikke en liten tur ut også. En tur opp til familien. Lillesøster og jeg besøkte tante og fetter, hvor også lillebror var som har vært og er på overnattingsbesøk i helgen. Broder nummer to er også ute på farten i en helt annen by. Så det er veldig deilig og stille hjemme i heimen når gutta er borte. 

Vi har kost oss med kortspill og hygge. Skulle bare ønske helgen hadde noen flere timer – i verste fall et par dager. Men godt er det å tenke på at en ekstra langhelg står i vente om bare noen dager. Kjenner det skal blir godt med litt langfri. Bare to jobbedager som står på planen nå, før også jeg tar meg en liten påskeferie. 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *